اقتصادی

آخرین فرصت برای رفع تعهد ارزی/ کارت بازرگانی 2100 صادرکننده تعلیق شد

سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۰:۱۲ آخرین فرصت برای رفع تعهد ارزی/ کارت بازرگانی 2100 صادرکننده تعلیق شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آخرین فرصت برای رفع تعهد ارزی صادرکنندگان گفت: کارت بازرگانی 2100 صادرکننده که تعهدات ارزی آنها صفر درصد بوده است، تعلیق شد.

آخرین فرصت برای رفع تعهد ارزی/ کارت بازرگانی 2100 صادرکننده تعلیق شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حمید زادبوم امروز در یک نشست خبری با اشاره به این که در 24 تیر ماه امسال وضعیت رفع تعهدات ارزی سال‌های 97 و 98 و همچنین مقررات بازگرداندن ارز حاصل از صادرات ابلاغ شد، گفت: لذا بر اساس مقررات صادرات و واردات به کارگروه پایش رفتار تجاری اختیاراتی داده شد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به برخی اختیارات کارگروه پایش رفتار تجاری افزود: این کارگروه می‌تواند در صورتی که در رفتار تجاری سوءرفتاری مشاهد کرد، کارت بازرگانی فرد را تعلیق و یا باطل کند.

وی بیان داشت: این اختیارات در آیین نامه قانون مقررات صادرات و واردات تبصره بند 6 ماده 10 تشکیل کارگروه پایش رفتار تجاری آمده است.

زادبوم گفت:‌ کارگروه مذکور به ریاست وی و با حضور نمایندگانی از اتاق‌های بازرگانی، بانک مرکزی، اتاق تعاون و گمرک تشکیل شده است.

وی با بیان این که این کارگروه در ابتدا سوءرفتارهای تجاری را تعیین می‌کند بیان داشت: به عنوان نمونه یکی از این سوءرفتارها عدم ایفای رفع تعهدات ارزی است، لذا فهرست اسامی صادرکنندگانی که تعهدات ارزی آنها صفر درصد است، دریافت شده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان این که صادرکنندگانی که رفع تعهد ارزی انجام نداده‌اند به دو گروه تولیدی و بازرگانی تقسیم‌بندی شده‌اند، بیان داشت: در حوزه بازرگانی کارت بازرگانی 2100 صادرکننده‌ای که تعهدات ارزی انجام نداده‌اند و به عبارتی صفر درصد تعهد ارزی داشته‌اند، تعلیق شد.

زادبوم گفت: در حوزه بازرگانی صادرکنندگانی که تا 30 درصد تعهد ارزی انجام داده‌اند، اگر تا 15 شهریور جاری رفع تعهد ارزی آنها انجام نشود، کارت بازرگانی آنها در روز 15 شهریور تعلیق می‌شود و صادرکنندگان همین حوزه که رفع تعهد ارزی آنها 31 تا 69 درصد است، اگر تا پایان شهریور رفع تعهد ارزی خود را انجام ندهند، کارت بازرگانی این دسته از صادرکنندگان نیز در مورخ 31 شهریور تعلیق خواهد شد.

ادامه دارد…

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن