اقتصادی

آزادسازی 6 هزار محدوده و معدن غیرفعال/برگزاری مزایده از 8 خردادماه

دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ – ۰۳:۴۵ آزادسازی 6 هزار محدوده و معدن غیرفعال/برگزاری مزایده از 8 خردادماه

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از برگزاری آیین رونمایی از طرح آزادسازی قریب 6 هزار محدوده و معدن غیرفعال کشور توسط وزیر صمت خبر داد.

آزادسازی  6 هزار محدوده و معدن غیرفعال/برگزاری مزایده از 8 خردادماه

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه‌ای با عنوان «موانع بهره‌برداری از معدن مس دالی بررسی شود» خواستار توجه دولت به ذخایر معدنی غیرفعال شدند.

در این زمینه اسدالله کشاورز، سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: نظر به اجرای برنامه های راهبردی وزارت صمت و همچنین برنامه های اعلامی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه معدن برای نخستین بار در کشور طرح بزرگ آزادسازی معادن غیرفعال و بلاتکلیف کشور اجرا خواهد شد.

وی افزود: بر اساس ابلاغیه صادر شده فرایند مزایده عمومی حدود 6 هزار محدوده و معدن غیر فعال و بلاتکلیف کشور آغاز شده است و از 8 خرداد سال جاری برنامه مزایده عمومی محدوده های اکتشافی، مجوز برداشت، گواهی کشف و پروانه‌های بهره برداری این معادن در ٣١ استان کشور، جنوب کرمان، مناطق تجاری ارس، ماکو و قشم با هدف ایجاد فرصت برابر و شفافیت در واگذاری انجام می‌شود.

کشاورز با اشاره به برگزاری آیین رونمایی رسمی این طرح بزرگ در تاریخ 27 اردیبهشت سال جاری توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت، خاطر نشان کرد: طرح بزرگ آزادسازی محدوده ها و معادن بلاتکلیف کشور از جمله مهمترین برنامه های وزیر صمت از ابتدای دوره وزارت بوده است و آزادسازی این حجم و تعداد از محدوده‌های معدنی در کشور برای نخستین بار رخ می دهد که اهداف و آثار بسیاری همچون استفاده از ظرفیت های خدادادی کشور، تأمین بخش بزرگی از مواد اولیه مراکز تولیدی، توسعه متوازن مناطق مختلف کشور بویژه مناطق محروم و کمتر برخوردار و اشتغالزایی گسترده در حوزه معدن و صنایع و زنجیره‌های وابسته را دنبال می‌کند.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت تصریح کرد: خرداد ماه امسال نیز بسته های سرمایه‌گذاری جدیدی در حوزه معدن اعلام خواهد شد و یک بسته آزمایشی نیز برای مس در استان هرمزگان پیش‌بینی شده است.

وی گفت: سایر بسته‌های سرمایه‌گذاری در حوزه های سرب و روی در استان تهران، همچنین ۶ معدن در استان‌های سیستان و بلوچستان و کردستان برای واحدهای فرآوری و مجموعه‌هایی که تعهد احداث واحد فرآوری را داشته باشند، ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون بیمه رازی زمزم بیمه رازی زمزم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن