اجتماعی

آزمون قضاوت ۹۹ با حضور ۲۱ هزار شرکت کننده برگزار شد

جمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ – ۱۱:۳۲ آزمون قضاوت ۹۹ با حضور ۲۱ هزار شرکت کننده برگزار شد

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه امروز صبح با حضور در دانشگاه امیر کبیر تهران فرایند برگزاری آزمون عمومی تصدی منصب قضا را مورد بررسی قرار داد.

آزمون قضاوت ۹۹ با حضور ۲۱ هزار شرکت کننده برگزار شد

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه امروز صبح با حضور در دانشگاه امیر کبیر تهران فرایند برگزاری آزمون عمومی تصدی منصب قضا را مورد بررسی قرار داد.

علیرضا رحیمی گفت: این آزمون امروز صبح در ۲۲استان کشور و با حضور ۲۱هزار شرکت کننده برگزار شده است تاکید کرد :در این آزمون تمام پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۸۰درصد شرکت کنندگان این آزمون را آقایان و ۲۰درصد آن را خانم ها تشکیل می دهند افزود: جذب قضات در قوه قضاییه از سه طریق صورت می گیرد.برگزاری آزمونی که امروز شاهد آن هستیم یکی از این روش های جذب قضات است.همچنین جذب اختصاصی از طریق معدل و دانشجویان بورسیه دانشگاه قضایی از دیگر روش های جذب قضات است.

علیرضا رحیمی در ادامه با بیان اینکه ۸۰۰نفر در این آزمون جذب می شوند افزود: در آزمون تشریحی دو تا سه برابر این عدد حایز شرایط می شوند سپس مصاحبه شفاهی،روانشناسی تست شخصیت و گزینش قاضی صورت می گیرد.

معاون رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: این آزمون در سال یکبار برگزار می شود اگر دولت بودجه مناسب تری به این موضوع اختصاص دهد و تخصیص یابد می توانیم سالیانه چند بار آزمون برگزار کنیم و قضات بیشتری جذب کنیم.

علیرضا رحیمی افزود: جذب قضات بیشتر تسریع در پرونده های قضایی را به همراه دارد و کاهش پرونده های قضایی و سرعت در رسیدگی باعث رضایت مردم خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن