فرهنگ و هنر

«آشوب در کاخ سفید»؛ کتابی برای فهم درست از سیاست خارجی امریکا

آشوب در کاخ سفید؛ کتابی برای فهم درست از سیاست خارجی امریکا - کراپ‌شده

مراسم رونمایی از کتاب آشوب در کاخ سفید نوشته‌ی جان بولتون با ترجمه‌ی سعید نصیری در خانه کتاب و ادبیات ایران با حضور برخی از شخصیت‌های برجسته فرهنگی، علمی و دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش مشرق، این برنامه که به‌صورت زنده از رادیو فرهنگ پخش شد با سخنرانی قاسم صفایی‌نژاد، مدیرعامل نشر صاد آغاز شد.

صفایی‌نژاد در این برنامه با اشاره به اهداف نشر صاد در تولید و توزیع محتوا در سطح داخلی و بین‌المللی پرداخت و گفت: نشر صاد سه شعار دارد؛ تمرکز بر نشر الکترونیک، مشارکت با مردم در تولید و توزیع محتوا و رویکرد بین‌المللی در این زمینه. هدف ما تولید و توزیع محتوای عمیق برای مردم است زیرا مصرف محتوایی ما دچار آسیب‌هایی شده و مردم به محتوای سطحی روی آورده‌اند که موجب پایین آمدن سطح تفکر آن‌ها و بی‌ثباتی جامعه خواهد شد.

مدیرعامل نشر صاد در بحث بالا رفتن سطح تفکر مردم نقد تمدن مقابل تمدن نوین اسلامی را که یکی از اهداف نشر صاد است مفید دانست و افزود: از اهداف ما نقد تمدن مقابل در تدوین و ترویج تمدن نوین اسلامی ماست که باید تمدن مقابل را هم از زبان خودمان، هم از زبان خودشان و هم از زبان‌های دیگر نقد کنیم. کتاب مهم و جنجالی آقای جان بولتون، نقد آقای ترامپ و ساختار حاکمیتی امریکاست. سعی کردیم کتاب را متناسب با مخاطبان ایرانی ترجمه کنیم که انسجام و روانی ترجمه در اثر حفظ شود. اگر این کتاب را بخوانید بیشتر متوجه دلایل اتفاق‌های اخیر در امریکا خواهید شد.

فاطمه نکولعل آزاد، معاون اجرایی موسسه مطالعات و تحقیقات بین‌المللی ابرار معاصر تهران در ادامه‌ی این برنامه کتاب آشوب در کاخ سفید را دارای نکات مهم دانست و گفت: این کتاب از این حیث قابل اهمیت است که آقای بولتون در دوره‌های مختلف سیاست خارجی امریکا نقش‌آفرینی کرده‌اند و سیاست‌های فشار حداکثری علیه ایران را دنبال می‌کردند. ایشان در سال ۲۰۱۸ مشاور امنیت ملی امریکا می‌شوند. ترامپ همیشه احساس می‌کرد سیاست‌های آقای بولتون مخاطرات امریکا را در سطح منطقه و نظام بین‌الملل افزایش می‌دهد. درنهایت تصمیم به برکناری آقای بولتون می‌گیرد و آقای بولتون پس از برکناری تصمیم می‌گیرد برای اعاده حیثیت خودش این کتاب آشوب در کاخ سفید را تألیف کند.

وی درباره‌ی مفهوم آشوب که در این کتاب استفاده شده است گفت: استفاده از مفهوم آشوب به این دلیل است که نویسنده معتقد است ساختار، کارکرد خودش را از دست داده و مدیریت بروکراتیک در کاخ سفید وجود ندارد و آقای ترامپ سیاست‌های خودشیفتگی دارد و در مبارزه با کشورهای مختلف سیاست‌هایی را دنبال می‌کند که سطحی و تقلیل‌گرایانه‌اند.

امیرحسین اسدی، ریاست بنیاد ملی توسعه فناوری‌های کشور دیگر سخنران این برنامه بود بود که درباره این کتاب گفت: امیدواریم این جنس از کارها در عصر فناوری بیشتر شود، که فناوری توسعه‌دهنده‌ی همه زیرساخت‌هاست. فناوری توسعه‌دهنده فرهنگ است، عامل پیشرفت و تمدن‌ساز است. دوران خواندن کتاب به‌صورت text به‌سر آمده. کتاب دارد به‌صورت کپسولی، کوچک‌کوچک و آنالیز می‌شود و توسعه پیدا می‌کند. امروزه شبکه‌های مجازی کتابخانه‌های بزرگی‌اند.

در ادامه مراسم علیرضا حبیبی، مدیر شبکه رادیو فرهنگ نیز بر لزوم توجه بیشتر به امر کتاب‌خوانی در کشور تأکید کرد و گفت: به تولید چنین کتاب‌هایی با سرعت بیشتر نیاز داریم. ما نباید از عرصه جهانی عقب بمانیم.

نسخه‌ی الکترونیکی کتاب آشوب در کاخ سفید را می‌توانید در طاقچه و کتابراه بخوانید. نسخه‌ی کاغذی اثر نیز از سایت نشر صاد saadpub. ir قابل سفارش است.

  • هفت گردون
  • شهر خبر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن