اجتماعی

آغاز برنامه تلویزیویی ایران برای سال تحصیلی جدید از فردا/آموزش هیچ روزی تعطیل نیست

شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ – ۰۰:۱۶ آغاز برنامه تلویزیویی ایران برای سال تحصیلی جدید از فردا/آموزش هیچ روزی تعطیل نیست

مدرسه تلویزیونی ایران از فردا به آموزش دروس سال تحصیلی جدید می‌پردازد که برنامه افتتاحیه آن، امروز برگزار شد.

آغاز برنامه تلویزیویی ایران برای سال تحصیلی جدید از فردا/آموزش هیچ روزی تعطیل نیست

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مدرسه تلویزیونی ایران از فردا به آموزش دروس سال تحصیلی جدید می‌پردازد که برنامه افتتاحیه آن، امروز برگزار شد.

علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در افتتاحیه مدرسه تلویزیونی ایران اظهار کرد: در ایام جنگ و دفاع مقدس، تجربه مدرسه تلویزیونی را داشتیم و بعدها به صورت پراکنده در حوزه آموزش مهارتی داشتیم اما در شرایط کرونا، از 10 اسفند آموزش تلویزیونی آغاز شد و وارد فاز جدید از آموزش‌های تلویزیونی شدیم.

وی ادامه داد: در متوسطه اول، ۵۴۵ برنامه آموزشی اجرا شد که ۳۶۹ برنامه ضبط شده و ۱۷۶ برنامه زنده بود و معادل۲۲۷ ساعت آموزش ارائه شد؛ در متوسطه نظری ۱۸۲ عنوان ماده درسی داریم که ۹۵ ماده درسی مشترک است و همه دروس را تحت آموزش قرار دادیم.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در دوره متوسطه نظری، ۱۱۲۰ برنامه تولید شد که ۹۵۳ برنامه زنده و ۱۶۷ برنامه تولیدی بود و در مجموع ۴۶۷ ساعت آموزش ارائه شد؛ در شاخه‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای هم ۵۲۴ برنامه معادل ۲۱۶ ساعت آموزش ارائه شد و در مجموع ۹۰۷ ساعت آموزش ارائه شده است.

وی افزود: هیچ فرصتی را فراگیرتر از این موضوع پیدا نمی کردیم که رسانه‌ای که پوشش 98 درصدی دارد، آموزش دانش‌آموزان را به عهده بگیرد و این آموزش‌ها یکسان است؛ ضمن اینکه هزینه‌ای برای خانواده‌ها ندارد.

کمرئی با بیان اینکه در سال گذشته و با تعطیلی مدارس 30 درصد کتاب را معلمان تدریس نکرده بودند و میزان درسی که بچه ها خوانده بودند، متفاوت بود اما امسال همه از اول کتاب درسی را با هم می‌خوانند، گفت: شبکه های آموزش، 4 و قرآن، بخش اعظم آموزش تلویزیونی را به عهده گرفتند.

وی با بیان اینکه آموزش‌ها تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد، گفت: آموزش‌ها در کنار روز عادی، در پنج‌شنبه و جمعه ها هم ارائه می شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن