سیاسی

آغاز جشنواره دانشجویی “رهوا” از امروز

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ – ۱۶:۵۲ آغاز جشنواره دانشجویی "رهوا" از امروز

جشنواره دانشجویی «رهوا» با محوریت مسائل و چالش‌های روز دانشجویان، به همت نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی از امروز آغاز به کار کرد.

آغاز جشنواره دانشجویی

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ جشنواره دانشجویی «رهوا» با محوریت مسائل و چالش های روز دانشجویان، به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی از امروز آغاز به کار کرد.

مهدی غلامی مقدم، دبیر کمیته علمی جشنواره رهوا با اعلام این خبر گفت: پوستر این جشنواره روز گذشته طی مراسمی با حضور رییس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خراسان رضوی و اصحاب رسانه رونمایی شد. جشنواره "رهوا" درصدد پاسخ به مسائل و نگرانی های روز دانشجویان است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره به همت شورای استانی نهاد رهبری در دانشگاه های خراسان رضوی برگزار می شود؛ هدف از اجرای آن را جبران خلأ برنامه های فرهنگی آموزشی در دوران کرونا عنوان و تصریح کرد: محور موضوعات جشنواره رهوا، پاسخ به مسائل و نگرانی های روز دانشجویان از جمله تحصیل، اشتغال و ازدواج است.

دبیر کمیته علمی جشنواره رهوا ادامه داد: در شرایط موجود به دلیل چالش های روزافزون اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی، اغلب جوانان نسبت به اشتغال، تحصیل و ازدواج، ذهنیت مثبتی ندارند و متأسفانه این ذهنیت با شیوع کرونا تقویت شده است.

غلامی‌مقدم اضافه کرد: با این وجود، برخی از جوانان با کسب مهارت ها و آگاهی های لازم، آستین همت را بالا زده و در ابعاد مختلف تحصیلی، اقتصادی و تشکیل خانواده، روند رو به رشدی دارند که سابقه 24ساله و موفق ازدواج های دانشجویی و استقبال بالای دانشجویان به عنوان قشر جوان جامعه، مؤید این امر است.

وی با بیان اینکه معرفی الگوهایی از این دست به جوانان، از اهداف مهم ما در جشنواره رهوا بوده است، یادآور شد: این جشنواره، فراتر از آموزش‌های ارائه شده در طرح‌های دیگر نهاد رهبری، به ابعاد گسترده ای از سلسله مسائل دانشجویان همچون رشد فردی و اجتماعی، موفقیت، اشتغالزایی و کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در حوزه های مختلف می پردازد.

* امتیاز ویژه دروس معارف برای شرکت کنندگان در بخش های آموزشی و پژوهشی

دبیر کمیته علمی جشنواره رهوا اظهار کرد: این جشنواره شامل پنج بخش ادبی هنری، آموزشی، فناوری، پژوهشی و ایده پردازی و تجربه نگاری و 27رشته می باشد که بدر مجموع یش از 100 فایل آموزشی تولید شده توسط اساتید مجرب حوزه کسب و کار، موفقیت، رسانه و خانواده را در بر می گیرد.

غلامی مقدم افزود: برای شرکت کنندگان در بخش های آموزشی و پژوهشی جشنواره که بیش از 60درصد امتیاز رشته موردنظرشان را کسب کنند، معادل 2 نمره امتیاز دروس معارف در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به مشارکت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان در برگزاری جشنواره رهوا، زمان برگزاری آن را بهمن ماه 99 تا اردیبهشت ماه 1400 اعلام و خاطرنشان کرد: امکان شرکت در جشنواره برای دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان خراسان رضوی و دانش آموختگانی که کمتر از یک سال از اتمام تحصیلشان می گذرد(اعم از مجرد و متأهل)، فراهم است.

* 80 میلیون جایزه نقدی برای 80 برنده

دبیر کمیته علمی جشنواره رهوا گفت: بیش از 70 دانشگاه و مرکز آموزش عالی با حدود 160 هزار دانشجو در استان فعالیت دارند که پیش بینی می شود از این میان 10هزار دانشجو در این جشنواره شرکت کنند.

غلامی‌مقدم یادآور شد: در مجموع 80 میلیون جایزه نقدی برای 80 برنده جشنواره در نظر گرفته شده که از این میان هشت برنده به نام امام هشتم(ع)، به صورت مردمی و 15 برنده نیز به قید قرعه از میان کسانی که حداقل امتیاز را کسب کرده باشند، انتخاب می شوند.
لازم به ذکر است علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت rahvaa.ir مراجعه یا با دبیرخانه جشنواره به شماره های 05138451527 و 09011246511 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا ایران فان هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن