اقتصادی

آغاز نوسازی 800 دستگاه کامیون فرسوده بالای 55 سال

جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۴:۲۷ آغاز نوسازی 800 دستگاه کامیون فرسوده بالای 55 سال

مشاور رئیس سازمان راهداری در طرح نوسازی ناوگان گفت: در طرح نوسازی 800 دستگاه کامیون فرسوده بالای 55 سال، 80 درصد قیمت خودرو تسهیلات با نرخ سود 18 درصد ارائه می‌شود که 9 درصد سود این تسهیلات توسط سازمان راهداری پرداخت خواهد شد.

آغاز نوسازی 800 دستگاه کامیون فرسوده بالای 55 سال

صدرالله بمانا در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اعلام برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای نوسازی 800 دستگاه کامیون فرسوده بالای 55 سال‌، اظهار داشت: در کنار 2 طرح ‌«نوسازی ناوگان تجاری درون و برون شهری» ‌که اتوبوس، مینی بوس،‌ کامیون و تریلر درون و برون شهری را در بر می‌گیرد و همچنین طرح «واردات کامیون با عمر حداکثر ۳ سال»، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای طرح دیگری را دنبال می‌کند که «نوسازی کامیون‌های بالای 55 سال عمر» است.

وی ادامه داد: در این باره با یکی از شرکت‌های داخلی سازنده ناوگان در حال انعقاد قرارداد هستیم که در آن مقداری از منابع داخلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، را هم دخیل کرده‌ایم، در این طرح، نوسازی صرفاً مشمول کامیون‌های بالای 55 سال است که کامیون‌های بسیار فرسوده محسوب می‌شوند.

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در طرح نوسازی ناوگان در پاسخ به این سؤال که در قالب این طرح چند دستگاه کامیون نوسازی خواهد شد؟ گفت: در این طرح 800 دستگاه ناوگان نوسازی می‌شود، هم‌اکنون در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حال انعقاد قرارداد هستیم و به مالکان ناوگانی که مشمول طرح می‌شوند، پیام می‌دهیم که در صورت تمایل به کارخانه ایران خودرو دیزل مراجعه و ثبت‌نام کنند.

بمانا درباره میزان تسهیلات این طرح برای متقاضیان بیان کرد: در این طرح 80 درصد قیمت خودرو تسهیلات داده می‌شود که این تسهیلات با نرخ سود 18 درصد است، 9 درصد سود این تسهیلات توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پرداخت می‌شود و 9 درصد دیگر سود تسهیلات توسط متقاضی پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: این نوسازی ناوگان از محل تولید داخل انجام می‌شود البته طرح هنوز آغاز نشده است و به محض آغاز، اطلاع‌رسانی عمومی می‌شود.

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در طرح نوسازی ناوگان ادامه داد: همچنین با یکی دیگر از کارخانه های داخلی دیگری طرحی برای نوسازی ناوگان از محل تولید داخل داریم که در این طرح هم 80 درصد قیمت ناوگان، تسهیلات به متقاضی داده می‌شود که 9 درصد سود تسهیلات توسط دولت پرداخت می‌شود و 9 درصد هم توسط متقاضی پرداخت می‌شود که قراردادهای آن در حال انعقاد است و بعد از انعقاد قرارداد که در آینده نزدیک خواهد بود،‌ اطلاعیه ثبت‌نام آغاز می‌‌شود.

بمانا بیان کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به جهش تولید، سیاست اصلی ما در سازمان راهداری بر مبنای تولید داخل است و هر چه تولید داخل وجود داشته باشد سعی می‌کنیم با تسهیلات مختلف به دست مردم برسانیم.

بنابراین گزارش بمانا پیش از این در گفت‌وگو با فارس از نوسازی 436 دستگاه کامیون فرسوده از محل تولید داخل در قالب طرح نوسازی ناوگان تجاری درون و برون شهری خبر داده بود.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن