اجتماعی

آغاز پیرایش محور تاریخی وحدت اسلامی با الگو برداری از سبک تهران قدیم

سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۳:۵۵ آغاز پیرایش محور تاریخی وحدت اسلامی با الگو برداری از سبک تهران قدیم

شهردار منطقه 11 پایتخت از آغاز پیرایش محور تاریخی وحدت اسلامی با الگو برداری از سبک تهران قدیم خبر داد.

آغاز پیرایش محور تاریخی وحدت اسلامی با الگو برداری از سبک تهران قدیم

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، نصرالله آبادیان درباره پیرایش محور تاریخی وحدت اسلامی گفت: بیش از 50 پلاک در خیابان وحدت اسلامی حد فاصل خیابان مختاری تا شوش با مشارکت کسبه محل و شهرداری در حال پیرایش است که طی آن برای سر در مغازه ها کاشی لعاب دار به رنگ آبی فیروزه ای و با الگو برداری از سبک تهران قدیم و مسجد قدیمی صاحب الزمان (عج) نصب شده است.

شهردار منطقه 11 با بیان این که در راستای ارتقای سیما و منظر شهری خیابان وحدت اسلامی بیش از 10 جلسه با کسبه و ذی نفعان برگزار شده است، افزود: مشارکت مردمی برای حفظ چهره تاریخی بخش‌هایی از پایتخت که در محدوده حصار ناصری و تهران قدیم قرار دارد؛ حائز اهمیت است و می‌تواند در حفظ هویت فرهنگی و معماری پایتخت ایران تأثیر گذار باشد.

آبادیان ادامه داد: در این پروژه که از اوایل شهریور آغاز شده طراحی، نظارت بر اجرا و حذف زوائد فیزیکی از سوی شهرداری منطقه 11 در حال انجام است و هزینه های اجرا توسط مالکین پذیرفته شده است.

به گفته شهردار منطقه 11 تهران تاکنون عملیات پیرایش منظر شهری و نصب کاشی های سر در مغازه‌ها برای 30 پلاک انجام شده و تا یک ماه آینده نیز برای سایر مغازه ها انجام خواهد شد.

وی یاد آور شد: در طراحی این پروژه اصول زیبایی شناسی و یکنواختی در طول خیابان که بخشی از حصار ناصری و تهران قدیم است؛ در نظر گرفته شده و با ابنیه قدیمی این خیابان نیز همخوانی دارد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن