اجتماعی

آلودگی هوا در مرداد امسال ۱۱ روز بالاتر از حد مجاز بود

شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۶:۴۰ آلودگی هوا در مرداد امسال ۱۱ روز بالاتر از حد مجاز بود

مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: در مرداد امسال شاخص کیفیت هوا در شهر تهران ۲۰ روز قابل قبول و ۱۱ روز بالاتر از حد مجاز قرار گرفت.

آلودگی هوا در مرداد امسال ۱۱ روز بالاتر از حد مجاز بود

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، محسن روشنی مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره وضعیت هوای تهران در مرداد اظهار داشت: بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا در پایتخت، طی دومین ماه تابستان کیفیت هوا 20 روز در شرایط قابل قبول، 10 روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز نیز در شرایط ناسالم برای همه افراد قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه آلاینده ازن علت آلودگی هوا طی تمام روزهای آلوده مرداد بود، تصریح کرد: این در شرایطی است که در تیر نیز غلظت آلاینده ازن طی ۲۰ روز فراتر از حد مجاز رفت و علت همه روزهای آلوده در تیر نیز افزایش غلظت آلاینده ازن بود.

مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوا در ادامه درباره آلاینده ازن توضیح داد: ازن گازی است که در صورت افزایش شدت تابش نور خورشید و بالا رفتن دما و البته وجود برخی آلاینده‌های دیگر نظیر اکسیدهای نیتروژن و ترکیبات آلی فرار، تولید و در هوا منتشر می‌شود و به همین علت در روزهای گرم سال شاهد افزایش غلظت این گاز هستیم و هر چه از شدت گرمای هوا کاسته شود از غلظت این گاز نیز کاسته خواهد شد.

روشنی درباره چرایی افزایش تعداد روزهای آلوده در تابستان گفت: از ابتدای امسال محاسبه شاخص کیفیت هوا بر اساس استاندارد سختگیرانه‌تری انجام می‌شود و یکی از دلایل افزایش تعداد روزهای آلوده آلاینده ازن، همین موضوع است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن