سیاسی

آمار بالای مبتلایان به کرونا در غرب نتیجه بی‌توجهی آنها به موضوع است

سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۶:۱۳ آمار بالای مبتلایان به کرونا در غرب نتیجه بی‌توجهی آنها به موضوع است

رئیس انجمن پزشکی اجتماعی در نشست تخصصی «روایت فتح کرونا» گفت: دلیل آمار بالای مبتلایان و وضعیت نابسامان کرونا در غرب نتیجه غفلت و بی توجهی آنها نسبت به این موضوع است.

آمار بالای مبتلایان به کرونا در غرب نتیجه بی‌توجهی آنها به موضوع است

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ نشست تخصصی «روایت فتح کرونا» با موضوع بررسی عملکرد جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با ویروس کرونا دانشگاه جامع امام حسین(ع) و با حضور اساتید پژوهشگران و مسئولین مختلف این امر برگزار شد.

محمدصادقی رئیس بسیج جامعه پزشکی و میثمی رئیس انجمن پزشکی اجتماعی دو میهمان ویژه این نشست بودند.

صادقی در ابتدای نشست بیان کرد: ما گاها مسئله کرونا را در حوزه و چارچوب پزشکی محدود می‌کنیم و تاکیدمان بیشتر بر ظرفیت‌های پزشکی کشور است در حالی که این مسئله را می‌‌توان در بُعد‌های کلان تحلیل کرد که در این صورت به پدیده‌های سیاسی و اجتماعی آن برخورد می‌کنیم.

وی یکی از این ابعاد را نحوه راهبری رهبران کشورهای مختلف در مقابله و برخورد با این بیماری دانسته و با گرامی‌ داشت و قدردانی از رهبری حکیمانه و همراه با عقلانیت رهبر معظم انقلاب در مورد رفتار برخی از سردمداران کشورهای مدعی گفت: با بررسی رفتارهای رهبران سیاسی دنیا در ابتدا شیوع بیماری در کشورهای مختلف به این موضوع پی خواهیم برد که این بحران ناخواسته درگیر مسائل سیاسی شد و از آن تاثیر گرفته است.

وی بیان کرد: صحبت‌های نخست وزیر انگلیس که در آغازِ بحران اعتقاد به پیشرفت‌های پزشکی این کشور داشت و با تاکید بر عدم‌ مشکل جامعه پزشکی در برابر این بحران؛ جامعه انگلیس را ناخواسته به سمتی برد که یکباره متوجه شدند این ویروس مثل موریانه به زیر پایه های بهداشت کشور رسوخ کرده است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی اظهار داشت: رفتارهای سیاسی آقای جانسون شرایط را برای جامعه پزشکی کشور که افرادی متخصص و تکنیکال بودند به حدی سخت کرد که بهترین سیستم هم نمی توانست پاسخگوی این بحران بزرگ باشد.

صادقی در ادامه با تأکید بر خودباوری، گفت: می بایست دستورالعمل ها را بومی کنیم و این گمان که غرب هرچه می گوید درست است و باید تابع آن‌ها باشیم کاملا غلط اسا.

همچنین میثمی در این نشست دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقابله با کرونا را قابل تقدیر خواند و خاطر نشان کرد: این موفقیت‌ها نباید مارا از ادامه مسیر غافل کند.

وی دلیل آمار بالای مبتلایان و وضعیت نابسامان این بیماری در غرب را نتیجه غفلت و بی توجهی آنها نسبت به این موضوع دانست.

رئیس انجمن پزشکی اجتماعی بیان کرد: کشورهای غربی مشکلات خودشان را توجیه می‌کنند و وقتی مقداری از آن مشکل در ایران پدید می آید از حقوق بشر دم می‌زنند، در حالیکه کشورهایی نظیر هلند و انگلیس رسما اذعان کردند که سالمندان را نادیده می‌گیرند و به دنبال تعدیل هزینه های خود، قصد ازبین بردن این قشر از مردم را دارند.

انتهای پیام/

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن