اقتصادی

آمار قیمت مسکن دقیق تر منتشر خواهد شد/ شناسایی 2.7 میلیون واحد مسکونی خالی

سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۶:۳۳ آمار قیمت مسکن دقیق تر منتشر خواهد شد/ شناسایی 2.7 میلیون واحد مسکونی خالی

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: بنا شد آمار مسکن واقعیت کشور را نشان داده و تنها مرتبط با استانی خاص نباشد تا به این ترتیب از به هم ریختگی ذهن‌ها نیز جلوگیری شود.

آمار قیمت مسکن دقیق تر منتشر خواهد شد/ شناسایی 2.7 میلیون واحد مسکونی خالی

محمود محمود زاده، معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در ارتباط با دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر منتشر نشدن آمار و اطلاعات بازار مسکن، گفت: با توجه به اینکه متوسط قیمت اعلام شده در هر ماه، تنها مرتبط با آمار تهران است و آمار سایر نقاط کشور در این آمار ارائه نمی‌شود. از همین رو، طبیعی است که آمار مرتبط با تهران بیانگر وضعیت مسکن در کل کشور نباشد.

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به آثار روانی نامطلوب اعلام قیمت مسکن تهران بر ذهن مردم کل کشور، بیان کرد: با توجه به مصوبه اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر لزوم ثبت همه معاملات بر روی سامانه‌های وزارت راه و شهرسازی، قرار بر این شد که آمار بازار مسکن و اطلاعات قیمت‌ها مرتبط با هر استان و همچنین متوسط‌های کشور در اختیار مردم و کارشناسان قرار گیرد.

این مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی در بیان این نکته قرار نیست انتشار آمار متوقف شود، بلکه این آمار با دقت بیشتری منتشر خواهد شد، گفت: در حقیقت بنا شد آمار منتشر شده واقعیت کشور را منتشر کرده و تنها مرتبط با استانی خاص نباشد تا به این ترتیب از به هم ریختگی ذهن‌ها نیز جلوگیری شود.

* شناسایی 2 میلیون 700 هزار واحد مسکونی خالی

وی در پاسخ به این سوال که آیا سامانه املاک و اسکان، توانایی شناسایی واحدهای مسکونی خالی را دارد، افزود: سامانه ملی املاک و اسکان امکان شناسایی واحدهای مسکونی خالی را دارد و تاکنون 2 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی خالی را شناسایی کرده است.

محمود زاده در تشریح اقدامات انجام شده پس از شناسایی واحدهای مسکونی خالی، گفت: پس از شناسایی واحد مسکونی خالی، پیامکی برای اطلاع مالک صادر شده و مهلتی جهت تعیین وضعیت به او داده خواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن