اقتصادی

آمریکا باز هم شرکت هوآوی را تحریم کرد

سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۳:۴۴ آمریکا باز هم شرکت هوآوی را تحریم کرد

کاخ سفید شب گذشته با هدف محدود کردن دسترسی هوآوی به قطعات ساخت آمریکا دوباره حلقه تحریم‌ها علیه این شرکت بزرگ چینی را تنگ‌تر کرد.

آمریکا باز هم شرکت هوآوی را تحریم کرد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شب گذشته کاخ سفید حلقه تحریم‌ها علیه هوآوی را تنگ‌تر کرد تا از دسترسی این شرکت چینی به قطعات تولید شده با فناوری آمریکا جلوگیری کند.

محدودیت‌های جدید اعمال شده به اعتقاد کارشناسان می‌تواند چرخه تامین قطعات شرکت هوآوی را بیش از پیش تنگ‌تر کند.

بر اساس تحریم‌های جدید اعمال شده به طور کلی تمام شرکت‌های فعال در زمینه توزیع قطعات الکترونیکی از فروش تجهیزات یا تراشه‌های تولیدی آمریکا به این شرکت بزرگ چینی بدون دریافت مجوز مخصوص منع شده اند.

در واقع بر اساس محدودیت‌هایی که کاخ سفید شب گذشته علیه هوآوی فعال کرده این شرکت حتی نمی‌تواند از کشورها یا شرکت‌های ثالث و غیرآمریکایی هم قطعات مورد نیاز خود را تامین کند و در واقع شکاف‌ها و راه‌های دور زدن موجود در تحریم‌های قبلی بسته شده است.

این تحریم‌ها در واقع در سایه بالا گرفتن تنش بین چین و آمریکا به عنوان دو قدرت بزرگ جهان است که حالا روابط دو کشور به بدترین سطح در 10‌ها سال گذشته رسیده است.

مقامات آمریکایی می‌گویند هوآوی اطلاعات کاربران تجهیزات خود را در اختیار دولت چین قرار می‌دهد اما شرکت چینی این ادعاها را بارها تشدید کرده است.

گو ونجون، کارشناس مؤسسه آی سی وایز شانگهای، می‌گوید این تحریم‌ها تبعات جدی برای هوآوی در پی خواهد داشت.

به اعتقاد وی محدودیت‌های جدید اعمال شده برنامه‌های هوآوی برای خرید تراشه‌های مورد نیاز خود از خارج از چین را به هم می‌ریزد.

این تحریم‌ها نه تنها از فروش تجهیزات ساخت آمریکا به هوآوی جلوگیری می‌کند بلکه حتی شرکت‌های خارجی که با فناوری آمریکا تراشه تولید می‌کنند نیز از فروش این تجهیزات به هوآوی منع شدند به گونه‌ای که حتی برخی تولید کنندگان کره‌ای نظیر سامسونگ و اس کی هاینکس و سونی ژاپن به همراه مدیا تک تایوان هم نخواهند توانست بدون دریافت مجوز از آمریکا به هوآوی تراشه بفروشند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن