سیاسی

آنچه پیر ما در خشت دید!

پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ – ۰۹:۵۲ آنچه پیر ما در خشت دید!

امروزه نیروی دریایی سپاه در کنار نیروی دریایی ارتش، ایران را به عنوان یک قدرت فرامرزی دریایی نوظهور در دنیا بدل کرده است.

آنچه پیر ما در خشت دید!

خبرگزاری فارس؛ یادداشت میهمان ـ محمد قیصری: 35 سال پیش در چنین روزی و در اوج جنگ تحمیلی رژیم بعثی علیه ایران، رهبر فرزانه انقلاب، خمینی کبیر (ره) فرمانی مبنی بر تشکیل نیروهای سه گانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صادر کردند. فرمانی که رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) از آن با عنوان «تدبیر راهبردی» یاد کردند.

تدبیر راهبردی یعنی تدبیر و تصمیمی که نه تنها وضعیت موجود، بلکه چشم انداز، جایگاه، نقش، اهداف، پیامدها و آثار این تدبیر و تصمیم را در آینده در نظر می گیرد وقتی امروز به جایگاه سپاه پاسدران انقلاب اسلامی نگاه می کنیم، آثار و برکات آن تدبیر حکیمانه را می بینیم که هر روز متکامل، بالنده و و فزاینده تر می شود.

کشته معشوق را درد نباشد که خلق

زنده به جانند و ما زنده به تأثیر او!

فرمان 26 شهریورماه امام (ره) در سال 1364 مبنی بر تشکیل نیروی زمینی، هوایی و دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از این جهت گشایش بزرگی بود. بعد از آن زمان، پاسداران جان برکف سپاه، عملیات‌های مهم و موفقی در دفاع مقدس به انجام رساندند و ضمن وارد آوردن ضربات کاری بر دشمن بعثی، موفقیت‌ها و افتخارات بزرگی نصیب جمهوری اسلامی ایران کردند.

سرلشگر محسن رضایی، فرماندهی وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ارتباط با صدور فرمان امام اینگونه نقل می کند: «هم بسیار خوشحال شدم و هم تعجب کردم. چرا که ما در سپاه، به دنبال تثبیت یک نیروی زمینی و یک سازمان دریایی و هواییِ متوسط بودیم… ضمن اینکه اجرای چنین حکمی، امکانات، نیاز داشت که در اختیار دولت و مسئولان کشور بود و چون آنها ابهام داشتند، معلوم نبود حکم حضرت امام، در اجرا، چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد».

مسئولیت اجرای فرمان امام، برعهده آقا محسن، فرماندهی وقت سپاه بود آن هم با دستان خالی … او در جایی در ارتباط با این نگرانی می گوید: «در این خصوص نگران بودم؛ … اجرای چنین حکمی، امکانات، نیاز داشت که در اختیار دولت و مسئولان کشور بود و چون آنها ابهام داشتند معلوم نبود حکم حضرت امام، در اجرا، چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد». آقامحسن نگران بود که مبادا کیفیت کار در اجرا همانی نشود که منظور امامش بود؛ چرا که نه تنها با دستان خالی باید کاری می کرد کارستان! بلکه نگران کارشکنی ها یا مخالفتهای احتمالی نیز باید می بود… نگران همان‌هایی که با انتشار و علنی شدن حکم امام مخالف‌ کردند و می‌گفتند: «خوب است این حکم در دستمان باشد و منتشر و علنی نشود تا اگر…».

حسن یوسف عالمی را فایده
گر چه بر اخوان عبث بد زایده!

امروز پس از گذشت سالها از این تدبیر، شاهد دوراندیشی و حکمت آن روح الهی؛ خمینی کبیر (ره) هستیم. امروز نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، مهمترین لایه چتر امنیتی و دفاعی کشور است؛ چتر حمایتی که عمود آن «ماهواره نظامی نور» در ارتفاع صدها کیلومتری زمین و پهنای آن «سامانه های دفاع موشکی» است که تا هزاران کیلومتر ورای مرزهای ایران را رصد کرده و هرگونه تهدید را خنثی می‌کند؛ همچنانکه که با اقتدار و تسلط، خانه عنکبوت مزدوران وهابی-صهیونی داعش در سوریه را ویران کرد یا آن هنگام که با موشکباران پایگاه تروریست های امریکایی در عین الاسد، هیمنه پوشالی امریکا در منطقه را عریان ساخت!

امروز سامانه دفاع موشکی ایران به گواه دوستان و دشمنان این مرز و بوم، در زمره قدرتمندترین سامانه های دفاعی دنیا قرار دارد. این اقتدار محصول آن تدبیر راهبردی بود که بذر آن در چنین روزی در سال 1364 نهاده شد؛ درست آن هنگامی که جلاد بعثی به پشتوانه قدرتهای شرق و غرب عالم و در راس آنها آمریکای جنایتکار مشغول موشکباران مناطق مسکونی و هزاران انسان بی دفاع و غیرنظامی در شهرها و روستاهای ایران بود.

آن بذر اکنون و به همت و عزم دلیرمردانی همچون سرلشکر محسن رضایی (فرمانده وقت سپاه پاسداران)، شهید طهرانی مقدم، سردار شهید سلیمانی، شهید همدانی و همه آنانی که مخلصانه و بی دریغ از جان و توان مایه گذاشتند، درختی تناور و شکوهمند شده که سرشاخه های آن بساط پهپاد آر کیو-۴ گلوبال هاوک تروریست های آمریکایی را که مایه فخرشان بود، همچون پشه ای در هم پیچید و منهدم کرد و تنه تناور آن تکیه گاه و مأمن همه کسانی است که در نهضت مقاومت، علیه متجاوزان غربی و اشغالگران صهیونیستی در منطقه می جنگند.

از یاد نبریم روزگاری را که غاصبان و متجاوزان غربی حتی اجازه دفاع و کنترل مرزهای آبی کشور را هم از ما سلب کرده بودند؛ چنانکه انگلیس خبیث؛ سلف امریکایی های تروریست در ماجرای نهضت ملی شدن نفت، نفت کش رزماری را که حامل نفت از ایران بود (سال 1331) توقیف کردند و در کمال وقاحت و بی رحمی حتی هزینه توقیف و تخلیه بار نفت آن را از گرده ملت رنج کشیده ایران برکشیدند، امروز و 67 سال پس از آن، شاهدیم که تفنگداران نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، نه تنها نفتکش انگلیسی متخلف «استنا امپرو» را توقیف کردند، بلکه ملوانان متجاوز آمریکایی و انگلیسی را که به مرزهای آبی ایران وارد شده بودند، در نهایت صلابت و اقتدار دستگیر کردند و تا عذرخواهی رسمی آنان را رها نکردند. این کم عزتی است؟!

امروزه نیروی دریایی سپاه پاسدران انقلاب اسلامی که وظیفه حفاظت از آب‌های سرزمینی ایران در خلیج فارس را برعهده دارد در کنار نیروی دریایی ارتش که وظیفه حفاظت از سایر مرزهای آبی ایران زمین را برعهده دارد، ایران را به عنوان یک قدرت فرامرزی دریایی نوظهور در دنیا بدل کرده است؛ چنانکه علی‌رغم تهدیدات مکرر آمریکا، نفتکش‌های ایرانی پس از عبور مسافت‌ طولانی و عبور از کانال سوئز، دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس محموله خود را به ساحل ونزوئلا که آمریکایی ها روزگاری آن را حیاط خلوت خود می دانستند، رساندند. «وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ».

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن