اجتماعی

آیت الله خاتمی: نظام جمهوری اسلامی نمونه ای از اردوگاه سیدالشهدا(ع) است

دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۴:۱۲ آیت الله خاتمی: نظام جمهوری اسلامی نمونه ای از اردوگاه سیدالشهدا(ع) است

امام جمعه موقت تهران گفت: یک نمونه از اردوگاه سیدالشهدا (ع) نظام مقدس جمهوری اسلامی است که کارکنان ناجا تامین امنیت آن را به عهده دارند.

آیت الله خاتمی: نظام جمهوری اسلامی نمونه ای از اردوگاه سیدالشهدا(ع) است

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس آیت الله سید احمد خاتمی در چهارمین روز از دهه اول محرم در ستاد فرماندهی ناجا در جمع فرماندهان و کارکنان ناجا به موضوع توحید در عقیده سید الشهدا در عاشورا پرداخت و اظهار داشت: عقیده عنصری سازنده است و به ما خط و جهت می دهد.

وی تصریح کرد: دعوای خاندان عصمت و طهارت با بنی امیه و بنی عباس دعوای عقیدتی بود; سید الشهدا از آغاز تا شهادت مدام باور بر توحید داشتند و از اول حرکت خود تا روز عاشورا آیات مختلفی با موضوع توحید را تکرار می کردند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: یکی از آیاتی که حضرت در چندین موقعیت خواندند آیه «وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ» بود; این آیه مصداق و ایمان به باور توحید و معاد است که می گوید ما هیچ چیز از خودمان نداریم و مِلک خدا هستیم.

وی در توضیح مامور بانک را مثال زدند که روزانه میلیون ها و میلیاردها پول جابجا می کند و از زیر دستش می گذرد، اما هیچ تعلقی به آن ندارد و پس از کارش با خیال راحت به خانه خود می رود;مال دنیا هم باید برای ما این گونه باشد; هرچه داریم متعلق به خداست و او به ما داده و ممکن است از ما بگیرد.

امام جمعه موقت تهران افزود: سید الشهدا آیه « إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ» را چندین بار خواندند، یکبار بعد از مرگ معاویه که خواستند از حضرت برای یزید بیعت بگیرند و دومین جا وقتی که خبر شهادت مسلم را به ایشان گفتند. سومین جا هم در بین راه مکه به کربلا که وقتی بین خواب و بیداری و یا در حال مکاشفه حادثه کربلا را دیدند، وقتی بیدار شدند، این آیه را مجددا خواندند و بعد حمد و ثنای خداوند را گفتند.

وی ادامه داد: چهارمین جایی که سیدالشهدا آیه «وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ» را خواندند شهادت خاص و کم نظیر حضرت علی اکبر(ع) بود.

عضو خبرگان رهبری درباره ایمان به توحید اظهار داشت: ممکن است شخصی کتاب توحید نوشته باشد اما به آن اعتقاد و یا باور قلبی نداشته باشد اما یک جوان دهه هفتادی مانند شهید حججی ایمان و باور قبلی به توحید داشته باشد که وقتی قاتلش پشت سرش بود و داشت او را به قتلگاه می برد، سرش بالا بود و آب در دلش تکان نمی خورد.

آیت الله سید احمد خاتمی یک نمونه از اردوگاه سید الشهدا را، نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست وگفت: شما کارکنان ناجا دارید به این اردوگاه خدمت می کنید و امنیت آن را به عهده دارید.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن