سیاسی

آیین امضای میثاق‌نامه شورای راهبردی خط تولید بالگرد ملی صبا ۲۴۸ برگزار شد

پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ – ۱۶:۰۳ آیین امضای میثاق‌نامه شورای راهبردی خط تولید بالگرد ملی صبا ۲۴۸ برگزار شد

آیین امضای میثاق نامه شورای راهبردی خط تولید بالگرد ملی صبا ۲۴۸ در شرکت پنها برگزار شد.

آیین امضای میثاق‌نامه شورای راهبردی خط تولید بالگرد ملی صبا ۲۴۸ برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، آیین امضای میثاق نامه شورای راهبردی خط تولید بالگرد ملی صبا ۲۴۸ با حضور امیر خواجه فرد مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، سیروس وطن خواه مقدم رئیس مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، محمد سرور رئیس اورژانس هوایی کشور، آرش خدایی معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته ، امیر سرتیپ دوم خلبان مجتبی روحانی مدیر عامل شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران و جمعی از مسئولین کشوری در شرکت پنها برگزار شد.

این میثاق‌نامه در آستانه چهل و دومین سالگرد طلیعه فجر انقلاب اسلامی ایران با گرامیداشت یاد و خاطره امام شهیدان و شهدای انقلاب و دفاع مقدس و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری مد ظله العالی در سال مزین به شعار جهش تولید و در راستای تقویت و توسعه تولید ملی در پروژه تولید بالگرد ملی صبا ۲۴۸ به امضا حاضرین رسید.

در آیین امضای میثاق نامه شورای راهبردی خط تولید بالگرد ملی صبا ۲۴۸ امیر خواجه فرد، تولید بالگرد ملی صبا را در راستای حمایت از تولید داخلی، اقتدار ملی و حرکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اجرای این پروژه زمینه ساز فعال شدن چرخ صنعت، ایجاد انگیزش در تولید کنندگان و صنعتگران زنجیره تأمین و بهبود وضعیت اشتغال خواهد شد.

وی با اشاره به تاریخچه شرکت پنها در کشور گفت: سابقه شرکت پنها به پنجاه سال قبل بر می گردد و در این مدت این شرکت خدمات بسیار ارزشمند و مهمی را در عرصه های مختلف ارائه داده است.
خواجه‌فرد ادامه داد: ایران بزرگترین ناوگان در منطقه و سومین ناوگان از لحاظ تعداد در سطح جهان بعد از ایالات متحده آمریکا و روسیه را دارد و شرکت پنها با تمام محدودیت ها و تحریم ها به خوبی توانسته پشتیبانی و تامین تجهیزات و باز آماده سازی این ناوگان گسترده و متنوع را انجام دهد.
مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: امروز اینجا جمع شده ایم تا یک بالگرد بومی که مراحل مختلف تست خود را طی کرده است را برای استفاده در سازمان های مختلف سامان دهیم تا این توانمندی بتواند به نیاز کشور در حوزه بالگردی پاسخ مناسب دهد.
خواجه فرد با بیان اینکه همه ما برای شکل گیری آینده تولید، توسعه و بکار گیری یک تولید داخلی نقش داریم، اظهار داشت: همه ما از تولید صحبت می کنیم اما در هیچ صنعتی اگر خط تولید نداشته باشیم نمی توان به توسعه و پیشرفت پایدار دست یافت؛ تولید و به کار گیری تجهیرات هوایی مسئله ای است که همواره وجود دارد و بعد از تولید هم پشتیبانی و ارائه خدمات بسیار مهم و قابل توجه است.
وی حمایت قانونی و تامین بودجه را برای توسعه صنایع بالگردی بسیار مهم دانست و گفت: با همکاری و پشتیبانی و البته گسترش همکاری ها می توان چندین شرکت دانش بنیان را کنار هم جمع کرد و تولید بالگرد و تجهیزات مورد نیاز را توسعه داد که این مهم به پشتیبانی دولت و مجلس شورای اسلامی نیاز دارد.
مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با اشاره به گستره سرزمینی و همچنین جغرافیا و آب هوایی متنوع گفت: بالگرد یکی از نیاز های اساسی سازمان امداد و نجات و هلال احمر کشور است که با عملیاتی شدن پروژه تولید بالگرد ملی صبا بخش اعظمی از نیاز کشور تامین می شود.
مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع تحقیق را لازم توسعه پایدار دانست و گفت: امروز توانمندی تولید بالگرد در کشورما وجود دارد و با حمایت و پشتیبانی سازمانهای متصدی می توانیم نیازمندی های کشور در این خصوص را تامین کنیم، ما باید هلیکوپتر امدادی و نجاتی را در کشور توسعه دهیم و بالگرد صبا بالگرد توانمندی است که می تواند نیازهای کشور و همچنین کشورهای اسلامی و دوست را به بهترین شکل تامین کند.

دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته تولید انبوه بالگرد در کشور را نیازمند ایجاد یک شبکه فناوری و تولید تجهیزات با مرکزیت پنها دانست و تاکید کرد: با میثاق نامه امروز موضوع ایجاد شبکه ای منسجم را دنبال می کنیم البته ما نیازمند ایجاد یک شبکه صنعتی پیشرفت نیز هستیم تا بتوان در کنار تولید بالگرد شبکه خدمات این تیپ بالگرد ها را نیز ایجاد کنیم که بحث پشتیبانی را به خوبی انجام دهیم.

همچنین منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته نیز در آیین امضای میثاق نامه شورای راهبردی خط تولید بالگرد ملی صبا ۲۴۸ طی سخنانی گفت: در سند جامع هوا فضا به دنبال تولید بالگرد های نیمه سنگین هستیم که این هدف یک مصوبه قانونی است.

وی با بیان این که بالگرد ملی صبا ۲۴۸ در رده بالگرد های نیمه سنگین شناخته می شود، گفت: شرکت پنها با وجود بودجه کم و محدودیتی که داشت توانست این نمونه بالگرد را تولید کند که این موضوع قابل توجهی است، و خوشحالیم که امروز این پروژه مجددا در دستور کار قرار گرفته است.

وی بالگرد را یک پروژه بسیار پیچیده و دارای سیستم ها و زیر سیستم مختلف دانست و گفت: تولید بالگرد یک پروژه بسیار پیچیده و دارای ابعاد مختلفی است که ساخت بالگرد را بسیار دشوار کرده است ، البته خوشبختانه ما امروز توسط شرکت پنها به این فناوری راهبردی دست یافته ایم.

منطقی تولید انبوه بالگرد در کشور را نیازمند ایجاد یک شبکه فناوری و تولید تجهیزات با مرکزیت پنها دانست و تاکید کرد: با میثاق نامه امروز موضوع ایجاد شبکه ای منسجم را دنبال می کنیم البته ما نیازمند ایجاد یک شبکه صنعتی پیشرفت نیز هستیم تا بتوان در کنار تولید بالگرد شبکه خدمات این تیپ بالگرد ها را نیز ایجاد کنیم که بحث پشتیبانی را به خوبی انجام دهیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته افزود: توسعه صنعت بالگردی نیاز به شکل گیری شبکه صنعتی پیشرفته و شبکه فروش دارد که نشان می دهد این کار بسیار پیچیده و دارای ابعاد مختلف است پس نیازمند همکاری و برنامه ریزی دقیق و گسترده در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن