اقتصادی

آیین قدردانی از تولیدکنندگان برق برگزار شد/کنایه وزیر نیرو به برخی شرکت‌های خصوصی

چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۷:۵۴ آیین قدردانی از تولیدکنندگان برق برگزار شد/کنایه وزیر نیرو به برخی شرکت‌های خصوصی

آیین قدردانی از تولیدکنندگان برق، همزمان با بهره‌برداری از طرح‌های ارتقاء توان عملی و رفع محدودیت‌های تولید نیروگاه‌های برق کشور در قالب بیستمین هفته از پویش هرهفته الف ب ایران برگزار شد.

آیین قدردانی از تولیدکنندگان برق برگزار شد/کنایه وزیر نیرو به برخی شرکت‌های خصوصی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عصر امروز چهارشنبه مورخ 26 شهریورماه سال جاری، آیین قدردانی از تولیدکنندگان برق، همزمان با بهره‌برداری از طرح‌های ارتقاء توان عملی و رفع محدودیت‌های تولید نیروگاه‌های برق کشور در قالب بیستمین هفته از پویش هرهفته الف ب ایران برگزار شد.

در این مراسم، 5 طرح ارتقاء توان عملی در نیروگاه‌های بخاری رامین اهواز، بخاری اسلام آباد، بخاری شازند، سیکل ترکیبی زاگرس و سیکل ترکیبی قدس به ظرفیت مجموع 118 مگاوات افتتاح شد.

بر اساس جزئیات مطرح شده در این مراسم، مجموع سرمایه‌گذاری مورد نیاز در این طرح 56 میلیارد تومان برآورد شده است.

در این مراسم، رضا اردکانیان، وزیر نیرو با اهدای لوح تقدیر و تندیس از شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح، شرکت تولید نیروی برق کرمان، شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان‌شرقی، شرکت بهره‌برداری و تعمیرات مپنا و شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس (بابت عملکرد نیروگاه سیکل ترکیبی قم) قدردانی کرد.

وزیر نیرو در تشریح آمار مرتبط با صنعت برق کشور، گفت: بیش از 86 درصد برق مورد نیاز دوران پیک مصرف تابستان امسال توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین شده است و واحدهای بخش خصوصی و دولتی تولید برق حرارتی کشور نقش بسیار مهمی در گذر موفق از پیک مصرف برق امسال داشته‌اند.

*شرکت‌های خصوصی اهداف بلند مدت را در نظر بگیرند

عضو کابینه دولت دوازدهم، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه تامین برق، گفت: رکورد تولید برق نیروگاه‌های حرارتی در سال جهش تولید نیز شکسته شد و از ابتدای امسال تا نیمه مردادماه، میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی با افزایش ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز ۱۲۷ میلیارد کیلووات ساعت گذشته و رکورد جدیدی را در این بخش به ثبت رسید.

وی با اشاره به انتقادات مطرح شده از سوی شرکت مپنا در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر اقزود: از نظر من شرکت‌های بخش خصوصی به دو دسته تقسیم می‌شوند، دسته اول مرتبط با بخش خصوصی عادی در کشور است و دسته دوم مرتبط با بخش خصوصی است که منافع خود را در اهداف بلند مدت می‌گنجاند.

*کار بزرگی در شرایط تحریمی اجرا می‌شود

اردکانیان، با اشاره به شرکت‌های بخش خصوصی گفت: شرکت بخش خصوصی که منافع خود بلند مدت خود را دنبال می‌کند، هیچگاه به طور خصوصی با مشتری خارجی وارد مذاکره نشده و این پیشنهاد را مطرح نمی‌کند که پس از مدت کوتاهی برق را برای کشور دیگر با قیمت کمتر از پیشنهاد دولت ایران تامین می‌کند، هرچند این کار فی نفسه اشکال ندارد.

این مقام مسئول ضمن اشاره به اینکه تامین آب و برق پایدار برای مردم وظیفه اصلی وزارت نیرو است، گفت: در شرایط تحریم، کار بزرگی در حال انجام است و تامین برق کشور در شرایط پیک گواه این مدعا به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن