سیاسی

ابلاغ قانون جدید اصلاح قانون ریاست جمهوری به دولت تا آذر/ راه‌اندازی یک قرارگاه برای تحول مجلس

دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۴:۲۳ ابلاغ قانون جدید اصلاح قانون ریاست جمهوری به دولت تا آذر/ راه‌اندازی یک قرارگاه برای تحول مجلس

نایب رئیس مجلس گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری با همکاری شورای نگهبان تدوین شده و پس از رفع ایرادات احتمالی، احتمالاً آذرماه به دولت ابلاغ می‌شود.

ابلاغ قانون جدید اصلاح قانون ریاست جمهوری به دولت تا آذر/ راه‌اندازی یک قرارگاه برای تحول مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری با کمک مرکز پژوهش های شورای نگهبان خبر داد و گفت: روی این قانون یک ماه کار شده و الان به صورت طرح در کمیسیون شوراها و در حال بررسی است.

وی ادامه داد: در این طرح برای داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری معیارهایی همچون سن، مدرک تحصیلی و سابقه مدیریتی در نظر گرفته شده است.

ابلاغ قانون جدید انتخابات ریاست جمهوری احتمالا تا آذر به دولت

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: بر اساس این طرح، هر کسی نمی تواند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند و باید جزء مقامات سیاسی باشد؛ مثلا در سابقه خود استاندار باشد و بین 40 تا 70 سال سن داشته باشد و همچنین کاندیدا باید ایرانی الاصل باشد.

وی افزود: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته قانون جدید انتخابات ریاست جمهوری احتمالا تا آذر ماه پس از رفع ایرادات احتمالی شورای نگهبان تصویب و برای اجرا به دولت ابلاغ خواهد شد.

ایجاد قرارگاه تحول مجلس

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین از ایجاد یک قرارگاه برای «تحول مجلس» خبرداد و تصریح کرد: این قرارگاه را نایب رئیس اول مجلس اداره خواهد کرد و رئیس مجلس یک نفر حقوقدان به عنوان نماینده خود معرفی می کند؛ رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی و دو نفر از حقوقدانان شورای نگهبان هم عضو هستند تا آیین نامه مجلس اصلاح شود.

وی ابراز کرد: هدف از این کار آسان کردن قانوگذاری در مجلس است، ضمن این که قصد داریم تا تعداد زیادی از قوانین کم کنیم و قصد داریم در بسته تنقیح به سمت جامع نویسی و در کنار آن مجمع نخبگانی درست کنیم.

نایب رئیس اول مجلس خاطر نشان کرد: در حوزه نظارت مجلس نیز سوال، استیضاح و تذکر را جز قوانین داریم که بی فایده است؛ بر این اساس باید کاری کنیم که نظارت مجلس قدرت نفوذ داشته باشد و موجب بازدارندگی از فساد شود./

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن