اجتماعی

اتکای آموزش و پرورش در آموزش‌ها بر عهده بانوان است / بیش از ۶۰ درصد فرهنگیان را زنان تشکیل می‌دهند

چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ – ۲۲:۴۲ اتکای آموزش و پرورش در آموزش‌ها بر عهده بانوان است / بیش از ۶۰ درصد فرهنگیان را زنان تشکیل می‌دهند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اتکای آموزش و پرورش در آموزش‌ها بر عهده بانوان است، گفت: بیش از ۶۰ درصد فرهنگیان را زنان تشکیل می‌دهند و بانوان در ساختن آینده کشور سهم درخشانی دارند.

اتکای آموزش و پرورش در آموزش‌ها بر عهده بانوان است / بیش از ۶۰ درصد فرهنگیان را زنان تشکیل می‌دهند

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه مشترک مدیران‌کل آموزش و پرورش و مشاوران امور بانوان استان‌ها که با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: در همه ادیان الهی، عدالت جایگاه والایی دارد و این موضوع، یک خواسته مطلوب مهم و اساسی در همه جوامع است.

وی افزود: آنجا، بنای عدالت خراب می‌شود که نابرابری در آموزش‌ها به وجود آید و از اینجاست که نابرابری‌ها در اقتصاد، فرهنگ، اجتماع و… حاصل می‌شود.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، عملکرد خوبی را در زمینه عدالت آموزشی داشته است بنابراین باید تلاش کنیم تا سهم عدالت را در جامعه به خوبی توزیع کنیم.

وی ادامه داد: جامعه ایران بخش مهمی از آینده‌اش را به زنان سپرده است و اگر بپذیریم هرچه آموزش‌ها عمیق‌تر باشند اثر بخش‌تر هستند‌؛ پس زنان نقش موثری در تعمیق آموزش‌ها دارند و در جامعه تاثیرگذارترند.

وزیر آموزش و پرورش، سهم بانوان در ساختن آینده کشور را درخشان توصیف و خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ درصد آموزش‌ها در مدارس بر عهده خانم‌هاست و در این زمینه نقش بسزایی دارند؛ اگر به این موضوع، نقش زنان در خانواده و در تربیت فرزندان را هم اضافه کنیم، ترکیب این دو نشان می‌دهد سهم خانم‌‌ها در ساختن آینده جامعه موثر و البته سنگین است.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: ما جایگاه زنان را در جامعه رفیع می‌دانیم و برای همکاری بیشتر با آنان تلاش می‌کنیم؛ زمینه‌ همکاری‌های مشترک بین آموزش و پرورش و معاونت امور بانوان و خانواده، با اهداف آموزش و پرورش تطبیق صد درصدی دارد.

وی افزود: اگر نتوانیم از ظرفیت علمی‌، آموزشی و نقش زنان در تربیت نسل آینده استفاده کنیم جامعه در آینده با مشکل رو به رو می شود؛ اینکه در دوران کرونایی اصل را بر حضور دانش‌آموزان در مدرسه قرار دادیم هدفمان گسترش چتر عدالت آموزشی در سراسر کشور بود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از سیاست‌های ما در دوره کرونایی جلوگیری از بازماندن دانش‌آموزان از تحصیل است در این زمینه با ۹ سازمان همکاری‌های مشترکی داریم، تا از عوامل بازماندگی از تحصیل جلوگیری کنیم.

وی اضافه کرد: از طریق شاد، شبکه ارتباطی با ارکان مدرسه را زنده نگه داشتیم و آن را جایگزین ارتباط کاغذی در نظام تعلیم و تربیت کردیم، و این فرصت خوبی برای امور بانوان برای توسعه طرح‌ها در همه مدارس است چون فضای مجازی محدودیتی در این خصوص ندارد.

حاجی‌میرزایی افزود: در زیست بوم جدید چیزهایی را از دست دادیم و عناصر جدیدی را نیز به دست آوردیم، به همین دلیل باید در برابر آنچه از دست دادیم، نهایت بهره را از فرصت ایجاد شده، ببریم.

گفتنی است در این نشست سه نفر از مدیران کل آموزش و پرورش و سه نفر از مشاوران امور بانوان استانها در حضور وزیر آموزش و پرورش و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از طریق ویدئو کنفرانس به ایراد سخن پرداختند و در پایان از کتاب مهارت‌های اجتماعی دختران رونمایی شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن