اجتماعی

اجرای طرح بالندگی نیروی انسانی مدارس غیردولتی/ 4 درصد شهریه برای توانمندسازی نیروها

سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۹:۱۳ اجرای طرح بالندگی نیروی انسانی مدارس غیردولتی/ 4 درصد شهریه برای توانمندسازی نیروها

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی از اجرای طرح بالندگی نیروی انسانی مدارس غیردولتی در سال‌ تحصیلی جاری خبر داد و گفت: متولی مدارس هیأت امنایی، شوراهای آموزش و پرورش مناطق کشور هستند.

اجرای  طرح بالندگی نیروی انسانی مدارس غیردولتی/ 4 درصد شهریه برای توانمندسازی نیروها

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش در سی‌وچهارمین اجلاس رؤسا و مدیران مناطق آموزش و پرورش سراسر کشور، اظهار کرد: متولی و سیاست‌گذاری مدارس هیأت امنایی، شوراهای آموزش و پرورش مناطق کشور هستند مخصوصا در زیست بوم جدید این موضوع مورد تأکید است؛ مدارس هیأت امنایی، مدارس دولتی است که با شیوه هیأت امنایی اداره می‌شود و تصویب برنامه، هزینه‌ها و کسب مجوز مدارس هیأت امنایی با شورای آموزش و پرورش مناطق است.

وی به فعالیت مدارس غیردولتی اشاره کرد و افزود: مدارس غیردولتی با فرمان حضرت امام(ره) که فرمودند مردم را در فرهنگ شرکت دهید، شکل گرفت و یکی از جلوه‌های بارز مشارکت مردم در آموزش و پرورش است.

زینی‌وند افزود: همراهی مدیران شهرستان‌ها تضمین کننده موفقیت مدارس غیردولتی ایست؛ بنابراین تعامل و همراهی مدیران حتما لازم است و سه اصل حمایت، هدایت و نظارت را مدنظر داریم؛ در بحث حمایت، صندوق حمایت از مدارس غیردولتی را راه‌اندازی کردیم که 200 میلیارد تومان پیش‌بینی شده و 25 درصد بیمه معلمان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در کنار حمایت با مدارس غیردولتی که از قانون عدول داشتند باید برخورد شود، گفت: طرح بالندگی نیروی انسانی و توانمندسازی معلمان به عنوان بسته تحولی اعلام کردیم و که در سال تحصیلی جدید اجرا می‌کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: معتقدیم معلم مهمترین و اصلی‌ترین مولفه تعلیم و تربیت است که انتخاب کادر آموزشی در مدارس غیردولتی بر عهده مؤسس است اما برخی موسسین در کیفیت نیروها کم توجهی کردند و بین آنچه که هست با آنچه توقع داریم، فاصله هست؛ بر همین اساس با هدف ارتقا و تضمین کیفیت، جذب و نگهداشت نیرو در مدارس غیردولتی و کیفیت بخشی به فعالیت‌ها و سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان، طرح بالندگی نیروی انسانی اجرا می‌شود و انتظار داریم رؤسای مناطق به این طرح الزام کنند.

وی تصریح کرد: 4 درصد شهریه در الگوی شهریه به مدارسی تعلق می‌گیرد که تمام معلمان در این طرح توانمندسازی شرکت کنند.

زینی‌وند به طرح آبا اشاره کرد و افزود: موضوع این طرح، بازماندگان از تحصیل و جذب آنهاست؛ چرا که بازگشت بازماندگان از تحصیل به چرخه آموزش از دغدغه مسؤولان آموزش و پرورش است و ظرفیت آموزش از راه دور پازل جذب نیروی بازمانده از تحصیل را تکمیل می‌کند و امکان بهره‌گیری از شیوه‌های جدید آموزشی و فناوری‌های نوین آموزشی در این راستا هست.

وی ادامه داد: در سال گذشته 1000 دانش‌آموز تحت پوشش قرار گرفتند و امسال 100 هزار دانش آموز را در قالب 6 هزار کلاس جذب می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن