اجتماعی

اجرای طرح غربالگری سلامت و سنجش وزن دانش‌آموزان

سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۷:۰۳ اجرای طرح غربالگری سلامت و سنجش وزن دانش‌آموزان

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش به طرح غربالگری سلامت دانش‌آموزان، سنجش وزن و چاقی آنان اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح به ویژه در ایام کرونا بسیار مهم است و در تلاشیم با تولید محتواهای ورزشی از طریق شبکه دانش‌آموزی شاد، والدین و دانش‌آموزان را به داشتن تحرک و توجه به سلامت وادار کنیم.

اجرای طرح غربالگری سلامت و سنجش وزن دانش‌آموزان

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در سفر به استان کرمانشاه جهت بررسی آمادگی آغاز سال تحصیلی، یکی از اولویت‌های این وزارتخانه در راستای توجه به شادابی و سلامت دانش‌آموزان را ساخت اماکن ورزشی در مدارس دانست و گفت: باید مانند فراگیری خواندن و نوشتن به تحرک فیزیکی دانش‌آموزان در آموزش و پرورش توجه کنیم.

وی در مراسم افتتاح زمین چمن دبیرستان «حمزه سیدالشهدا(ع)» در محله فرهنگیان فاز ۲ شهر کرمانشاه، افزود: آموزش و پرورش با در اختیار داشتن ۳۳ هزار دبیر تخصصی ورزشی، پتانسیل فراوانی برای آموزش ورزشی دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف دارد که باید با احداث مجموعه‌های ورزشی در داخل مدارس از این نیروی عظیم به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شویم.

حمیدی ساخت اماکن ورزشی در داخل مدارس را باعث کاهش هزینه‌های زمان و ایاب و ذهاب دانش‌آموزان و بهره‌گیری بیشتر از تخصص مربیان ورزشی عنوان کرد و گفت: باید در جایی سرمایه‌گذاری ورزشی کرد که مخاطب باشد یعنی در مدارس که به آسانی دانش‌آموزان و کودکان و نوجوانان حضور دارند و می‌توانند از آن استفاده کنند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در ادامه به طرح غربالگری سلامت دانش‌آموزان، سنجش وزن و چاقی آنان اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای این طرح به ویژه در ایام کرونا بسیار مهم است و آموزش و پرورش در تلاش است با تولید محتواهای ورزشی از طریق شبکه دانش‌آموزی شاد والدین و دانش‌آموزان را به داشتن تحرک و توجه به سلامت وادار کنیم.

حمیدی، دانش‌آموزان را سرمایه‌های آینده و اصلی کشور دانست و گفت: آموزش و پرورش با اجرای طرح‌هایی مانند المپیاد ورزشی، کانون‌های ورزشی، ورزش صبحگاهی و طرح چابک درصدد فراهم کردن زمینه‌های شادابی و نشاط و سلامت دانش‌آموزان است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن