اجتماعی

اجرای طرح منبر سیار در تهران

شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۰:۴۴ اجرای طرح منبر سیار در تهران

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از اجرای طرح منبر سیار در پایتخت همزمان با آغاز ماه محرم خبر داد.

اجرای طرح منبر سیار  در تهران

محسن فتاحی مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در ماه محرم، اظهار داشت: امسال به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ایستگاه‌های صلواتی،‌ موکب‌ها و حتی برخی از هیئت‌های محلی برپا نشده است چرا که برخی از این هیئت‌ها اعلام کرده‌اند امسال به دلیل کرونا شرایط لازم جهت برپایی مراسم را ندارند.

وی افزود: نقش مردم در ماه محرم را امسال به صورت جدی متوجه شدیم و همین برپا نشدن ایستگاه‌های صلواتی،‌ موکب‌ها و برخی از هیئت‌های محلی باعث شد که به نظر برسد رنگ و بوی محرم امسال در پایتخت کمتر شده است.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: این در حالی است که امسال سازمان زیباسازی ظرفیت تابلوهای شهری مربوط به ماه محرم را حتی 30 درصد افزایش داده است و بیلبوردهای بزرگ در بزرگراه‌ها، خیابان‌ها و میدان‌ها قرار دارند ولی در کوچه و پس‌کوچه‌ها رنگ و بوی محرم توسط مردم شکل می‌‌گرفت و شاید امسال برای همین تابلوها و اقدامات شهرداری کمتر به چشم آمده است.

فتاحی بیان داشت: فعالیت شهرداری در مورد ماه محرم به هیچ عنوان متوقف نشده است و ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی را نیز جهت کمک به سازمان زیباسازی اختصاص داده‌ایم.

وی با بیان اینکه‌سال‌های قبل در محرم اقدامات شهرداری چندان دیده نمی‌شد چرا که حجم فعالیت‌های مردمی بسیار بالا بود، گفت: از اول ماه محرم طرح کوچه‌های حسینی را آغاز کرده‌ایم و بر همین اساس منبرهای سیار برای کوچه‌های تهران در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: 122 مبلغ جهت اجرای طرح کوچه‌های حسینی در نظر گرفته شده است و هر شب هر مبلغ در 6 کوچه به صورت زنده مراسم حسینی برگزار می‌کند.

وی گفت:‌طرح کوچه‌های حسینی از حدود یک ساعت و نیم قبل از اذان مغرب و نیم ساعت بعد از آن در نظر گرفته شده و دارای مراسم تفسیر قرآن و ذکر مصیبت و سینه‌زنی است که تهرانی‌ها می‌توانند از پنجره‌ خانه‌های خود مراسم روضه حسینی را همراهی کنند.

فتاحی بیان داشت:‌آهنگ کوی طبیب کار مشترک صادق آهنگران و شهرداری امروز رونمایی می‌شود و آلبوم «عزیزم حسین» توسط پویان‌فر نیز در دسترس مردم قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن