اجتماعی

اجرای طرح کاپ در شهرک والفجر آغاز شد

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۵:۲۷ اجرای طرح کاپ در شهرک والفجر آغاز شد

صبح روز گذشته با حضور جمعی از مدیران سازمان پسماند و شهردار و معاون خدمات شهری منطقه ۶، اجرای طرح کاپ در شهرک والفجر آغاز شد.

اجرای طرح کاپ در شهرک والفجر آغاز شد

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس شهردار منطقه ۶ در این مراسم با تاکید بر لزوم تقویت روحیه مطالبه گری شهروندان در حوزه محیط زیست و همکاری مسئولان با مردم در این زمینه گفت: باید از اجرای طرح کاپ حمایت کرد چراکه با اجرای آن مخازن زباله صاحب دار می شوند و دیگر شاهد زباله گردی در سطح شهر نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه انتشار تصاویر افرادی که گاه تا کمر در سطل های زباله خم می شوند، چهره نازیبایی از ایران در سطح بین المللی ایجاد می کند، ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات حضور زباله گردها به ویژه در این روزها امکان انتقال ویروس کروناست. به همین دلیل با حمایت از طرح کاپ باید تلاش کنیم تا وضعیت موجود را تغییر دهیم.

شهردار منطقه ۶ با تاکید بر اینکه در ساختمان ها باید فضایی برای تعبیه مخازن پسماند خشک و تر درنظر گرفته شود، تصریح کرد: در این شرایط باید به همدیگر، به بچه ها و به کشور رحم کنیم، اگر خودمان به هم رحم نکنیم خدا هم به ما رحم نمی کند.

اتمام عملیات مخزن گذاری شهرک والفجر تا پایان هفته

در ادامه این مراسم، فرزاد کلانتری مدیر اجرایی طرح کاپ گفت: اجرای طرح کاپ از سال گذشته مورد توجه سازمان پسماند قرار گرفت و برای آن که به درستی اجرا شود و در طول زمان ماندگار باشد، ابتدا زیرساخت های لازم برای اجرای طرح را در بیش از ۹۰ درصد از ساختمان های شهرداری ایجاد کردیم.

وی ادامه داد: در فاز بعدی با وزارت خانه ها وارد تعامل شدیم تا با آموزش و مخزن گذاری بتوانیم اجرای طرح کاپ در این ساختمان ها را دنبال کنیم. نتیجه این شد که تا به امروز با وزارت ارتباطات، وزارت تعاون و وزارت امور خارجه تفاهم نامه همکاری منعقد کردیم و این روند در آینده هم ادامه پیدا می کند.

کلانتری به اجرای طرح کاپ در مجتمع های مسکونی به عنوان گام دیگر اجرای طرح کاپ پرداخت و تصریح کرد: علاوه بر مناطق ۱۶، ۲۱ و ۲۲، آموزش درباره طرح کاهش پسماند در منطقه ۶ و در شهرک والفجر به عنوان شهرکی اداری، تجاری و مسکونی پیگیری و ۳۰۰ مخزن به اهالی تحویل داده شد. تا پایان این هفته نیز اقدامات مربوط به مخزن گذاری به طور کامل انجام می شود.

مردم حتی ۱۰ درصد از هزینه واقعی پسماند را پرداخت نمی کنند

هایده شیرزادی، فعال محیط زیست و اکولوژیست از دیگر سخنرانان این مراسم بود. وی با بیان اینکه مردم حتی ۱۰ درصد از هزینه واقعی جمع آوری، انتقال و دفن پسماند را پرداخت نمی کنند، گفت: مردم باید مخاطرات مربوط به تولید زباله، تخریب محیط زیست و آلودگی منابع آب و خاک را بدانند و با آگاهی برای تولید زباله کم تر مشارکت کنند.

وی اضافه کرد: شهرداری تهران با اجرای طرح کاپ نشان داد عزم خود را برای کاهش تولید زباله و تفکیک پسماند از مبدا جزم کرده است. حالا نوبت شهروندان است تا با مشارکت در این طرح شرایط ناگوار فعلی را تغییر دهند.

طرح کاپ نقطه شروع کاهش زباله در پایتخت

علی رضا علی بخشی، معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶ نیز در این مراسم گفت: وجود مخازن زباله در معابر عمومی به دلیل نشت شیرابه و تجمع موش‌ها به مشکل زیست محیطی تبدیل شده است. بنابراین با اجرایی شدن طرح کاپ به مرور زمان مخازن زباله از معابر عمومی جمع آوری و بهداشت محیط رعایت می‌شود.

به گفته وی؛ پس از شیوع ویروس کرونا و توقف طرح تفکیک زباله از مبدأ، شهروندان ناخواسته از این طرح فاصله گرفتند. در صورتی که طرح کاپ می‌تواند نقطه شروع دوباره‌ای باشد تا چون سال های گذشته شهروندان را به تفکیک زباله‌های تر و خشک تشویق و میزان تولید زباله را کاهش دهیم.

علی بخشی ادامه داد: جمع آوری یکباره مخازن زباله از معابر عمومی امکان پذیر نیست و باید این کار در گذر زمان انجام شود. بنابراین طرح کاپ از یک سو سبب جلب مشارکت شهروندان و ترغیب دوباره آن ها به تفکیک زباله و از سوی دیگر تقویت حس مسئولیت پذیری مردم می شود و زمینه را برای جمع آوری مخازن زباله از معابر عمومی فراهم می کند.

انتهای پیام/

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن