اجتماعی

اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی در ۷۳ درصد مراکز درمانی/ آخرین وضعیت بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها

دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۵:۳۱ اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی در ۷۳ درصد مراکز درمانی/ آخرین وضعیت بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها

مدیرعامل بیمه سلامت از اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی در ۷۳ درصد مراکز درمانی خبر داد.

اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی در ۷۳ درصد مراکز درمانی/ آخرین وضعیت بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، طاهر موهبتی مدیرعامل بیمه سلامت در جلسه تقدیر و تشکر از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار، ضمن تبریک این روز و تاکید بر لزوم اطلاع رسانی دقیق، گفت: روزی نیست که یا خودمان مخاطب شما نباشیم یا از خبرهای گرم شما استفاده نکنیم. این شما هستید که با قلم فاخر خود در رساندن اطلاعات تلاش می‌کنید.

وی در خصوص پرداخت مطالبات این سازمان به مراکز طرف قرارداد، تصریح کرد: علی‌رغم آنکه هنگام حضور در سازمان بالغ بر ۱۱ ماه بدهی داشتیم اما اکنون در بخش خصوصی تا آخر خرداد ماه بدهی‌های خود را پرداخت کرده‌ایم.

موهبتی ادامه داد: بدهی ما در بخش دولتی تنها سه ماه است. در سال ۹۹ نیز تا ۷۰ درصد مطالبات تیر ماه نیز پرداخت شده است.

وی افزود: در داروخانه‌ها نیز بدهی‌های ما تا خرداد ماه پرداخت شده است و از سال قبل نیز تنها یک ماه بدهی از سال قبل داریم؛ این در حالی است که قانونا می‌توانستیم سه ماه مهلت پرداخت داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیان داشت: در مجموع ۲۶۰۰ میلیارد تومان بدهی باقی مانده در حالی که تنها در سال ۹۸ پیش‌بینی می‌شد ۲۳ هزار میلیارد تومان بدهی داشته باشیم که با جلوگیری از اتلاف منابع جلوی این مشکل را گرفتیم. اگر بدهی هم در این دوران وجود داشت، به علت ۴ ماه بودجه‌ای بود که از سال ۹۷ به ما اختصاص نیافت. ما حتی امیدوار بودیم از سوی بدهی داشتن به سمتی حرکت کنیم که حتی پیش‌پرداخت هم پیش از تحویل سند به مراکز داشته باشیم.

موهبتی خاطرنشان کرد: طی مدت حضورمان در بیمه سلامت حدود ۵۹۰۰ نسخه پیچی الکترونیک انجام شد و ۷۳ درصد مراکز نیز به سمت نسخه نویسی الکترونیک پیش رفتند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط پر بازدید ها پر بحث ترین ها بیشترین اشتراک بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن