اجتماعی

اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور ۱۱ و ۱۲ شهریور برگزار می‌شود

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ – ۰۱:۵۲ اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور ۱۱ و ۱۲ شهریور برگزار می‌شود

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: سی و پنجمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور یازدهم و دوازدهم شهریور به صورت مجازی برپا می‌شود.

اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور ۱۱ و ۱۲ شهریور برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، قاسم احمدی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در مصاحبه با بخش ویژه «با سخنگویان» در برنامه «رویداد» با اشاره به اینکه کرونا نخواهد توانست خدشه‌ای به نظام تعلیم و تربیت وارد آورد، اظهار کرد: بر اساس پیگیری‌های جدی وزیر آموزش و پرورش در حوزه شبکه «شاد»، مدارس را در ۱۵ شهریور بازگشایی خواهیم کرد.

وی با اشاره به سناریوهای سه گانه وزارت آموزش و پرورش برای وضعیت‌های سفید، زرد و قرمز کرونایی، گفت: اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا وضعیت سفید را اعلام کند، دانش‌آموزان همچون سال‌های گذشته ۱۵ شهریور سر کلاس‌های درس حاضر خواهند شد و اگر وضعیت قرمز باشد، آمادگی داریم کلاس‌ها را به صورت مجازی برپا کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش از رفع نواقص شبکه «شاد» خبر داد و افزود: امروز ظرفیت بزرگی در اختیار داریم تا از آن بهره‌برداری کنیم اما اگر وضعیت شیوع بیماری تا ۱۵ شهریور، بینابینی بود، شرایطی جدید را پیش‌بینی کرده ایم.

وی با اشاره به سرکشی‌های استانی خود در روزهای اخیر، بیان کرد: معاونین وزرا با برنامه‌ای از پیش تعیین شده در تمام استان‌های کشور حضور دارند و در حال رصد وضعیت هستند که آیا اتفاقات مد نظر اجرایی شده است و یا ثبت‌نام‌ها به میزان لازم صورت گرفته است یا خیر؛ توزیع کتب درسی، ابلاغیه‌های معلمان و دیگر الزامات برای شروع سال تحصیلی را مورد پیگیری نزدیک و میدانی معاونین است.

احمدی همچنین چگونگی حضور دانش آموزان در صورت آمار بالای ثبت نام و ادامه وضعیت زرد در برخی استان ها به صورت دو یا سه وعده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را تشریح کرد و گفت: اگر کلاس ها بصورت مجازی برپا شود، دانش آموزان و حتی معلمان رغبتی برای صرف زمان ۹۰ دقیقه ای معمول ندارند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بر اساس نظرات کارشناسی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که زمان کلاس های مقطع ابتدایی بیش از ۲۰ دقیقه نباشد.
احمدی خاطرنشان کرد: سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور یازدهم و دوازهم شهریور به صورت مجازی برپا خواهد شد.
انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م {{text}} پاسخ {{likeCount}}

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن