اقتصادی

احتمال تعطیلی 200 فرودگاه در اروپا/ 280 هزار فرصت شغلی نابود می‌شود

چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ – ۱۳:۲۴ احتمال تعطیلی 200 فرودگاه در اروپا/ 280 هزار فرصت شغلی نابود می‌شود

انجمن فرودگاه‌های اروپا هشدار داد در صورتی که طی ماه‌های آینده شاهد بهبود تقاضا برای مسافرت‌های هوایی در جهان نباشیم 193 فرودگاه در اروپا در معرض تعطیلی قرار خواهند گرفت.

احتمال تعطیلی 200 فرودگاه در اروپا/ 280 هزار فرصت شغلی نابود می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، انجمن فرودگاه‌های اروپا موسوم به شورای بین‌المللی فرودگاه‌های اروپا هشدار داد اگر طی ماه‌های آینده تقاضا برای مسافرت‌های هوایی به خاطر شوک کرونا سقوط کرده است بهبود نیابد 193 فرودگاه در سطح این قاره در معرض تعطیلی و انحلال قرار خواهند گرفت.

این فرودگاه‌ها مجموعا 277 هزار کارمند دارد و حدود 15 میلیارد دلار از تولید ناخالص داخلی اروپا از محل فعالیت همین فرودگاه‌هاست.

اگرچه این فرودگاه‌ها از جمله آنهایی هستند که خیلی بزرگ نبوده و به صورت منطقه‌ای فعالیت می‌کنند اما تعطیلی آنها می‌تواند تاثیر دومینو وار و ادامه داری بر اقتصادهای اروپایی داشته و به نابودی بخش قابل توجهی از نظام حمل و نقل هوایی اروپا منجر شود.

از طرف دیگر فرودگاه‌های بزرگ هم از تبعات شیوع ویروس کرونا مصون نبودند.

شیوع این ویروس تنها در ماه سپتامبر به از دست رفتن 73 درصدی ترافیک هوایی منجر شده است.

ماه گذشته فرودگاه‌های اروپا 172.5 میلیون مسافر کمتر را تجربه کردند و تعداد مسافرانی که نسبت به پارسال این فرودگاه‌ها از دست دادند به 1.29میلیارد نفر رسید.

20 فرودگاه برتر اروپا شاهد افزایش 19 میلیارد دلاری بدهی‌های خود در طول بحران کرونا بوده‌اند که این رقم معادل 60 درصد کل درآمدی است که آنها طی یک سال عادی دارند.

این انجمن از دولت‌های اروپایی خواست تا حمایت‌های بیشتری برای این صنعت بحران زده ارائه کنند.

انجمن فرودگاه‌های اروپا می‌گوید اعمال دوباره قرنطینه به جای انجام تست کرونا برای مسافران هیچ نکته مثبتی ندارد و فقط با هر روزی که می‌گذرد فرودگاه‌های اروپا را به لبه پرتگاه نزدیک‌تر می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن