اجتماعی

احتمال حذف ویروس سرماخوردگی / افزایش 2 تا 3 برابری مراجعات به کلینیک‌های درمانی

دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ – ۱۰:۵۴ احتمال حذف ویروس سرماخوردگی / افزایش 2 تا 3 برابری مراجعات به کلینیک‌های درمانی

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران از افزایش 2 تا3 برابری بیماران با علائم کرونا به کلینیک‌های شهرداری تهران خبر داد و گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم احتمال حذف زنجیره ویروس سرماخوردگی و آنفلوآنزا وجود دارد.

احتمال حذف ویروس سرماخوردگی / افزایش 2 تا 3 برابری مراجعات به کلینیک‌های درمانی

حمید چوبینه، مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره میزان مراجعات به کلینیک‌های شهر سالم شهرداری تهران به دلیل کرونا اظهار داشت: قبل از بروز و شیوع کرونا در کشور آمار مراجعات به کلینیک‌های تهران سالانه 3 و نیم میلیون نفر بود که با شیوع این بیماری بخش‌هایی مانند دندانپزشکی، مغز و اعصاب و قلب برای مدتی غیرفعال شد که البته اکنون فعالیت این بخش‌ها تا حدودی آغاز شده است.

وی افزود: بخش‌های عفونی، داخلی،‌ رادیولوژی و آزمایشگاه‌های کلینیک‌های شهر سالم در این مدت فعالیت بیشتری داشته‌اند که میزان مراجعات به کلینیک‌های ما به دلیل بیماری کرونا 2 تا 3 برابر شده است.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا گفت: این موضوعات سبب می‌شود که در درازمدت، زنجیره بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا نیز حذف شود.

وی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که امسال با تمهیداتی که توسط مردم اجرا می‌شود، شهروندان کمتر درگیر سرماخوردگی و آنفلوآنزا شوند و کرونا بیماری‌ای خواهد بود که در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی، مردم را گرفتار می‌کند.

وی افزود: البته برخی از بیماری‌های متابولیک به دلیل در خانه ماندن و عدم تحرک افزایش می‌یابد و میزان شیوع افسردگی نیز بیشتر می‌شود که برای این موضوعات نیز باید راهکارهای مناسبی اتخاذ کرد.

وی درباره غربالگری پرسنل و کارکنان شهرداری تهران گفت: نوع غربالگری با گذشته متفاوت شده چرا که در حال حاضر کرونا بسیار فراگیرتر شده است و افرادی که علائم ابتلا به کرونا داشته باشند، غربالگری می‌شوند و ملزم به رعایت قرنطینه خواهند بود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کلینیک‌های شهرداری تهران برای عموم مردم و غیرپرسنل شهرداری تخفیف ارائه می‌دهد یا خیر، گفت: هزینه‌های ویزیت و درمان در کلینیک‌های شهر سالم نصف بخش خصوصی است و تعرفه‌های پایین‌تر و سطح خدمات نیز بهتر ارائه می‌شود.

وی گفت: همه عموم جامعه می‌توانند در صورت علائم ابتلا به کرونا به کلینیک‌های شهر سالم مراجعه کنند و ما محدودیت پذیرش برای شهروندان نداریم.

چوبینه همچنین از راه‌اندازی کلینیک جدید در منطقه 10 تهران خبر داد و گفت: بهره‌برداری رسمی از این کلینیک به زودی انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن