اجتماعی

احتمال ۳۶ درصدی ترک تحصیل دانش‌آموزان با بسته شدن مدارس

چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۲:۱۰ احتمال ۳۶ درصدی ترک تحصیل دانش‌آموزان با بسته شدن مدارس

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت:بسته شدن مدارس بر ترک تحصیل تأثیر می گذارد و ۳۶ درصد احتمال بیشتری برای ترک تحصیل است. پس یکی از ظرفیت‌های مهم بازنگه داشتن مدارس است.

احتمال ۳۶ درصدی ترک تحصیل دانش‌آموزان با بسته شدن مدارس

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، فرهاد کریمی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در اجلاس سی و چهارم رؤسا و مناطق آموزش و پرورش سراسر کشور با اشاره به اقدامات کشورها در مقابله با کرونا، اظهار کرد: بررسی‌های که در زمینه تجارب کشورها در برابر کرونا داشتیم، ۳۰ کشور بررسی شد.

وی ادامه داد: بسته شدن مدارس یکی از وضعیت‌هایی بوده که از جنگ جهانی دوم سابقه نداشته است و ۹۰ درصد دانش‌آموزان را شامل شده است.

کریمی افزود: بر اساس تحقیقی که بعد از ابولا انجام شد، بسته بودن مدارس اثرات نامطلوبی دارد و نرخ ثبت‌نام دختران ۱۶ نقطه درصدی کاهش و اشتغال آنها ۱۹ نقطه درصدی افزایش داشته است.

وی افزود: بسته شدن مدارس بر ترک تحصیل تأثیر می گذارد و ۳۶ درصد احتمال بیشتری برای ترک تحصیل است. پس یکی از ظرفیت‌های مهم بازنگه داشتن مدارس است.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: چرا باید مدارس را باز کنیم؟ چون هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود و نباید در برابر آن موضع منفی بگیریم. در آموزش مجازی در بهترین حالت بخشی از آنچه است که در آموزش حضوری دانش‌آموزان یاد می‌گیرند همچنین بستر فناوری و عدم مهارت معلمان نیز نباید نادیده گرفت.

کریمی افزود: دو مطالعه انجام دادیم که مشخص شد مهارت‌های فناوری معلمان ما برای آموزش مجازی بالا نیست و لازم است که معلمان از آموزش ‌های سنتی فاصله بگیرند و همچنین مهارت‌های یادگیری در بستر مجازی به دانش‌آموزان آموزش داده شود.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن