Categories: اجتماعی

اخذ وجه برای کلاس فوق‌ برنامه در فصل ثبت‌نام مدارس ممنوع است

سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۸:۴۲ اخذ وجه برای کلاس فوق‌ برنامه در فصل ثبت‌نام مدارس ممنوع است

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت وزارت آموزش و پرورش گفت: اخذ وجه به عنوان هزینه کلاس فوق‌برنامه در زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی و غیردولتی تخلف محسوب می‌شود و ممنوع است.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، زهرا مظفر مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت وزارت آموزش و پرورش، در یک برنامه خبری اظهار کرد: اخذ وجه به عنوان هزینه کلاس فوق‌برنامه در حال حاضر در مدارس دولتی و غیردولتی تخلف محسوب می‌شود و ممنوع است.

وی ادامه داد: کلاس‌های فوق‌برنامه در مدارس خاص مانند سمپاد، نمونه دولتی، هیأت امنایی باید از مهر به بعد انجام شود و مدارس حق دریافتی وجهی به عنوان کلاس فوق برنامه ندارند.

مظفر تصریح کرد: همچنین در مدارس غیردولتی نیز با توجه شرایط سال جاری، تنها در هنگام ثبت‌نام باید شهریه مصوب از والدین دریافت شود و اجازه دریافت وجه دیگر شامل شهریه فعالیت‌های فوق‌برنامه و… از خانواده‌ها داده نشده است.

وی اضافه کرد: اولیای دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه شکایت آموزش و پرورش، به آدرس SHEKAYAT.MEDU.IR شکایت خود را ثبت کنند و ظرف 7 تا 10 روز به آن رسیدگی می‌شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت وزارت آموزش و پرورش، افزود: در سامانه شکایت آموزش و پرورش 3 لینک وجود دارد که لینک اول ثبت شکایت، لینک دوم، گزارش‌های مردمی و لینک سوم، نظارت‌ همگانی بر روند ثبت‌نام است؛ در ثبت شکایت، همانطور که اشاره شد، بین 7 تا 10 روز رسیدگی شده و به خانواده‌ها اعلام می‌شود، اما در گزارش‌های مردمی نیازی به ثبت هویت نیست و به صورت روزانه، موضوعات رصد می‌شود و با مدیران در میان گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش نظارت همگانی بر روند ثبت‌نام، یک فرم 7 شاخصی طراحی کردیم که یکی از شاخص‌ها درباره دریافت وجه به جز وجوه بیمه و کتاب درسی در زمان ثبت‌نام است که گزارش آن را نیز پیگیری و برخورد می‌کنیم.

مظفر درباره کلاس‌های مجازی و اخذ هزینه از والدین نیز گفت: با توجه به مصوبات ستاد کرونا، تشخیص برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی یا حضوری اعلام می‌شود و در حال حاضر و در زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس، نباید اخذ وجهی بابت کلاس‌های مجازی دریافت شود و بعد از زمان ثبت‌نام با رضایت والدین و کاملاً اختیاری باید باشد.

وی در خصوص گلایه‌هایی از عدم عودت شهریه اضافی مدارس غیردولتی در سال گذشته، گفت: بخشنامه‌ای در خرداد به سراسر کشور ابلاغ کردیم که هرگونه خدمات که به دانش‌آموزان ارائه نشده است اعم از درسی، فوق برنامه چه در مدارس دولتی و غیردولتی توسط مدیران مدرسه در شورای مدرسه محاسبه شده و به والدین عودت دهند و اگر این مورد انجام نشده است، همانطور که اعلام کرده‌ام، در سامانه شکایت ثبت کنند تا پیگیری کنیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار

اخبار کسب و کار

موتور جستجوی avalkhabar

Share
Published by
موتور جستجوی avalkhabar

Recent Posts

استخدام مدیر مالی در تهران

یک مجموعه معتبر جهت تکمیل کادر خود در استان تهران از افراد واجد شرایط زیر…

2 ساعت ago

استخدام حسابدار مالی و مالیاتی، حسابدار و کارمند حسابداری در تهران

استخدام اشکان پلاستیک اتحاد شرکت اشکان پلاستیک اتحاد جهت تکمیل کادر مالی خود از 3…

2 ساعت ago

استخدام آشپز، غواص و غریق نجات، مسئول پذیرش هتل، کافی‌من و نیروی خدمات هتل

استخدام هتل آپارتمان ونوس هتل آپارتمان ونوس جهت تکمیل کادر خود در استان تهران از…

2 ساعت ago

استخدام حسابدار، مدیر فروش و تکنسین آزمایشگاه در علوم زیستی حیان در تهران

استخدام علوم زیستی حیان علوم زیستی حیان جهت تکمیل کادر خود در استان تهران از…

2 ساعت ago

استخدام سر پرستار در بیمارستان مفرح در محدوده نازی آباد تهران

استخدام بیمارستان مفرحبیمارستان مفرح در تهران (منطقه ۱۶، نازی آباد غربی) جهت تکمیل کادر خود…

2 ساعت ago

دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟

امروزه که تاریخ تشیع به‌وسیله صنعت فیلمسازی تحت لوای صهیونیست‌ها در حال تحریف است؛ اهمیت…

4 ساعت ago