اجتماعی

ارائه درس آموزش‌های تلفیقی از امسال در دانشگاه شهیدرجایی

چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۳:۰۴ ارائه درس آموزش‌های تلفیقی از امسال در دانشگاه شهیدرجایی

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از ارائه درس آموزش‌های تلفیقی در سال تحصیلی جدید برای دانشجومعلمان خبر داد.

ارائه درس آموزش‌های تلفیقی از امسال در دانشگاه شهیدرجایی

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حمیدرضا عظمتی رئیس دانشگاه شهید رجایی در سی‌وچهارمین اجلاس رؤسا و مدیران آموزش و پرورش که به صورت مجازی در حال برگزاری است، اظهار کرد: پدیده کرونا در کشورهای مختلف به وقوع پیوست که بررسی روی ۱۰،۱۱ کشور انجام شد و مشخص شد که آموزش از راه دور را همه کشورها به آن رسیدند.

وی ادامه داد: برای آموزش از راه دور، زیرساخت‌های فناوری مهم است که در این راستا وضعیت کشور ما خیلی دور از سایر کشورها نیست.

وی ادامه داد: بر اساس یک جدول ارائه شده، درصد استفاده از اینترنت در ایران ۶۴.۴ است که نزدیک به ترکیه است و در کشورهای از نظر آموزش پیشرفته مانند آلمان، سنگاپور، فنلاند و آمریکا درصد استفاده از اینترنت ۱۰۰ درصد نیست‌.

عظمتی افزود: درصد دسترسی خانواده‌ها به کامپیوتر در ایران ۷۴ درصد است که در کشوری مانند فنلاند ۸۸ درصد است بنابراین این تصور که در کشورهای برخوردار وضعیت بهتر است، اینگونه نیست و فاصله ما با آنها زیاد نیست.

وی ادامه داد: کشورهای دیگر هم از ظرفیت آموزش تلویزیونی و پلتفرم‌های آموزشی استفاده کردند و ما در کشورمان از سامانه «شاد» استفاده می‌کنیم.

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: طبیعی است بابد از همه امکانات استفاده کنیم و آموزش حضوری لازم است و آموزش مجازی تکمیلی است و جای آموزش حضوری را نمی گیرد اما تهدیدها باید فرصت ساخت.

وی ادامه داد: در دانشگاه شهید رجایی معلمان فنی تربیت می‌شوند و بزرگترین ضربه را در دوره کرونا، آموزش‌های مهارتی دیدند و بر همین اساس مصمم شدیم در این شرایط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آموزش‌های مهارتی را متوقف نکنیم.

عظمتی اضافه کرد: درس آموزش های تلفیقی برای دانشجومعلمان پیش بینی کردیم تا در شرایط بحران، آمادگی را کسب کنند و از ابتدای سال جاری اجرا می کنیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن