اجتماعی

ارتقای جایگاه داروسازان در اولویت برنامه‌های وزیر بهداشت قرار دارد

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۸:۱۳ ارتقای جایگاه داروسازان در اولویت برنامه‌های وزیر بهداشت قرار دارد

دبیر چهل و دومین همایش ملی روز داروسازی ایران گفت: ارتقای جایگاه داروسازان در اولویت برنامه‌های وزیر بهداشت قرار دارد.

ارتقای جایگاه داروسازان در اولویت برنامه‌های وزیر بهداشت قرار دارد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، حسن جولایی، دبیر چهل و دومین همایش ملی روز داروسازی ایران در چهل و دومین همایش ملی روز داروساز که از صبح امروز 22 مرداد به صورت مجازی آغاز و تا 24 مرداد ادامه خواهد ضمن تبریک روز داروساز گفت: داروسازان در سراسر کشور منشأ موفقیت های بسیاری در حوزه سلامت کشور هستند.

وی گفت: امیدواریم این روز و روزها طلیعه ای باشد برای ارتقای جایگاه داروساز درسیستم سلامت کشورمان و دنیا.

دبیر چهل و دومین همایش ملی روز داروسازی ایران در ادامه گفت: این وبینار مجازی دستاورد و موفقیت بزرگی است که توانسته تمام داروسازان را در این همایش مجازی گرد هم آورد.

جولایی افزود: بخش عمده ای از سیستم سلامت و خدمات سیستم سلامت وابسته به نظام دارویی است یعنی حداقل در سه سطح پیشگیری مطرح است بنابراین دارو و مصرف بجای آن جایگاه ویژه ای در سیستم سلامت کشورمان دارد.

وی گفت: از زمانی که دکتر نمکی به عنوان وزیر بهداشت معرفی و مشغول به خدمت در عالی ترین رتبه سلامت کشور شدند، ارتقای جایگاه داروسازان را در اولویت برنامه های خود قرار دادند.

وی ادامه داد: ارتقا و ایفای نقش و جایگاه داروسازان نیاز به دیدگاه جدید، آشنایی عمیق تر با سیستم سلامت دارد و باید ما داروسازان خود را ادغام یافته تر با سیستم سلامت ببینیم.پیدا کردن این نقش جدید مستلزم این است که سیستم سلامت هم نقش داروسازان را بهتر بشناسد و آن را به رسمیت و قانونی کند.

دبیر چهل و دومین همایش ملی روز داروسازی ایران اظهار داشت: گران تر شدن سیستم های سلامت منجر به این شده که در بسیاری از کشورها از تمام اهرم ها و ابزار ها و اجزاء سیستم سلامت برای یک مراقبت جامع استفاده کنند به این منظور باید به الگوهای کشورهای دیگر نگاه کنیم و از الگوهای موفق استفاده کنیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن