اقتصادی

ارتقا 118 میلیون تنی ظرفیت بار شبکه ریلی با احدات 824 کیلومتر خط آهن/ بازسازی 277 واگن فرسوده

سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۰:۱۲ ارتقا 118 میلیون تنی ظرفیت بار شبکه ریلی با احدات 824 کیلومتر خط آهن/ بازسازی 277 واگن فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از سنوات گذشته 651 دستگاه واگن فرسوده زمینگیر داشتیم، گفت: 277 دستگاه از این واگن‌ها امسال برای بازسازی به کارخانه های داخلی فرستاده شد و بقیه برای تامین مالی بازسازی به فروش می رسد.

ارتقا 118 میلیون تنی ظرفیت بار شبکه ریلی با احدات 824 کیلومتر خط آهن/ بازسازی 277 واگن فرسوده

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس سعید رسولی امروز در نشست خبری ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت: در 4 ماه ابتدایی امسال 259 دستگاه انواع ناوگان به ارزش 494 میلیارد تومان به شبکه اضافه شد که مسبت به مدت مشابه پارسال رشد 48 درصدی دارد.
وی بیان کرد: امسال پس از 15 سال حمل مستقیم غلات از کشتی به قطار به مقاصد مختلف محقق شد.
مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری با گمرک جمهوری اسلامی ایران در بندر خشک آپرین، گفت: 651 دستگاه واگن فرسوده و زمین گیر داشتیم که امسال برنامه ریزی شد 277 دستگاه از این واگن ها برای بازسازی به کارخانه های داخلی فرستاده شد و بقیه هم بابت تامین مالی این بازسازی به فروش می رسد.
وی ادامه داد: تا پیش از شیوع کرونا برنامه ریزی شده بود از طریق بهره وری ناوگام مسافری و صندلی ایجادی بیشتر رکورد حمل مسافر در سال 98 را در بخش ریلی بشکنیم اما به دلیل شیوع کرونا محقق نشد.
رسولی اضافه کرد: پس از شیوع کرونا ستاد پیشگیری از بیماری های واگیر در راه اهن راه اندازی شد اقدامات خوبی انجام شد تلاشگران حوزه سلامت در ایستگاه های ریلی مستقر شدند و شرکت های ریلی در ضدعفونی ناوگان به خوبی عمل کردند که این اقدامات مورد تقدیر اتحادیه بین المللی راه آهن و وزارت بهداشت ایران قرار گرفت و مدیر اتحادیه بین المللی راه آهن‌ها از ما خواست تجربه خود را در اختیار آنها قرار دهیم.
وی بیان کرد: همچنین در کوپه قطار بیش از 2 مسافر وارد نمی شود مگر به درخواست خوانواده که میخواهند با هم باشند.
رسولی درباره تسهیلات حمایتی دولت از شرکت های ریلی در دوران شیوع کروناگفت: شرکت ها به بانک عامل معرفی شده اند و وام حمایتی با سود کم و تنفس 6 ماهه به شرکت ها ارائه می شود؛ امیدواریم هر چه زودتر این تسهیلات پرداخت شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: 50 ایستگاه راه آهن که محل تردد و مبدا و مقصد 95 درصدمسافران ریلی است برای تردد راحت افراد توانخواه مجهز شد، هنگام خرید بلیت اگر مسافر درخواست کمک برای سوار و پیاده شدن قطار علامت بزند 2 پیامک برای رییس گروه مسافری ایستگاه های مبدا و مقصد ارسال می شود که فرد توانخواه در قطار داریم.
مدیرعامل راه آهن بیان کرد: در حوزه حمل بار طبق بند 25 سیاست کلی برنامه ششم ابلاغی مقام معظم رهبری وظیفه داریم با اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی بهره وری خطوط و ناوگان را ارتقا دهیم.
وی گفت: 11600 کیلومتر خط اصلی ریلی داریم و 2500 کیلومتر خطوط ایستگاهی داریم؛ در سال 98 میزان 48 میلیون تن بار جا به جا شد که در 11600 کیلومتر خط ریلی محقق شد.

وی بیان کرد: تقاضاهای موجود 57 تقاضا از مراکز بار داریم که نشان‌دهنده این است صاحبان صنایع بزرگ به استفاده از حمل ریلی توجه دارند. با وجود انکه قیمت سوخت گازوییل هنوز مزیت ریلی را نمایان نکرده است چون یک هفتم جاده ای مصرف سوخت دارد.
وی بیان کرد: 108 پروژه در دست مطالعه و اقدام داریم و 824 کیلومتر خط احدات می شود و ظرفیت انتقال 118 میلیون تن بار به شبکه ریلی ایجاد میکند .
ادامه دارد…

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن