Categories: فرهنگ و هنر

ارزیابی رفتار هر معلم در کلاس درس

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای تحقق اهداف تربیتی لازم است از نوع رفتار هر معلم در کلاس درس و نحوه برخورد با دانش‌آموزان ارزیابی دقیق داشته باشیم.

به گزارش مشرق، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز در نشست صمیمی با کارکنان معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: تنها اقدامات انجام شده، معیار درستی برای ارزیابی عملکرد یک حوزه نخواهد بود؛ باید ببینیم در ازای انجام اقدامات، چه مسائلی حل شده است. امروزه معیار کارکرد مدیران و شاخص حکمرانی سنجیده در تمامی حوزه‌ها، توانایی حل مسائل است.

وی افزود: برای حل هر مسأله دستیابی به هسته اصلی مسأله و درک درست از مسأله بسیار حائز اهمیت است؛ عدم درک و فهم صحیح از مسائل پیش رو باعث بکارگیری تدابیر نادرست در حل مسأله و در نتیجه ایجاد مشکلات بیشتر پیرامون آن می شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه راه حل هر مسأله را باید در درون آن مسأله جستجو کرد، تصریح کرد: اگر مسأله‌ای تاکنون حل نشده است به این معنی است که درک درستی از خود مسأله صورت نگرفته است.

وی دارا بودن روحیه لازم برای حل مسأله را یکی از نکات اساسی در حل مسائل دانست و گفت: توانایی درحل مسائل و داشتن مهارت کافی در این زمینه در کنار روحیه بالا برای مواجهه با مسائل باعث حل شدن آنها در زمان خواهد شد. ما نیازمند روحیه بالا برای حل مسائل هستیم و باید سعی کنیم مسئله را تا انتها ادامه دهیم و از آن به راحتی عبور نکنیم.

حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه باید ببینیم نظام تعلیم و تربیت با این گستردگی تا چه اندازه موفق به ایجاد ارزش برای جمهوری اسلامی شده است، بیان کرد: بیش از ۱۱۰ هزار مدرسه در آموزش و پرورش داریم که باید بتوانیم با حمایت، سازماندهی و ساماندهی آنها، آمار واقعی را به صورت روزانه ثبت کنیم تا قادر باشیم با دسترسی به این آمار دقیق و درست و به کمک پژوهشگران و متخصصان حوزه آموزش و پرورش، در مورد برنامه های آینده و چشم انداز دستگاه تعلیم و تربیت برنامه ریزی کرده و تصمیم بگیریم.

وی ادامه داد: اگر قادر به حل مسائل نیروی انسانی از قبیل انتخاب، جذب، آموزش و نظارت و ارزیابی صحیح از نیروی انسانی شاغل در آموزش و پرورش باشیم به جرات می توانیم بگوییم که بیش از ۵۰ درصد از سندتحول را اجرا کرده ایم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ارزیابی دقیق از جذب و آموزش نیروی انسانی در دوره های یک و چهارساله دانشگاه فرهنگیان، سبب ارتقای کارایی و بهره‌وری معلمان فارغ التحصیل این دانشگاه ها در آینده می شود. تلاش کنیم نیروهایی که در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می شوند با درستی انتخاب شده و آموزش ببینند تا بتوانند نسل آینده کشور را به درستی و مطابق آنچه مدنظر سندتحول است، تربیت کنیم.

وی با اشاره به اهمیت ارزیابی عملکرد معلمان تصریح کرد: نظام ارزشیابی ما باید به سمتی برود که توانایی سنجش صلاحیت‌ها و ارزیابی معلمان را داشته باشد. دانش آموزان نزد ما امانت هستند و باید در امانتداری بسیار دقت کنیم و برای تحقق اهداف تربیتی لازم است از نوع رفتار هر معلم در کلاس درس و نحوه برخورد با دانش‌آموزان ارزیابی دقیق داشته باشیم.

منبع: فارس

موتور جستجوی avalkhabar

Share
Published by
موتور جستجوی avalkhabar

Recent Posts

استخدام حسابدار، کارشناس فروش، کارشناس دیجیتال مارکتینگ و کارمند فروش

استخدام رهاورد سبز رادین رهاورد سبز رادین جهت تکمیل کادر خود در استان تهران از…

3 ساعت ago

استخدام فروشنده در تولسن ابزار در محدوده منیریه تهران

استخدام تولسن ابزارتولسن ابزار در تهران (منطقه ۱۱، منیریه) جهت تکمیل کادر خود از متقاضیان…

3 ساعت ago

استخدام حسابدار و کمک حسابدار در تولید آبمیوه عراقی در چهارباغ البرز

استخدام تولید آبمیوه عراقیتولید آبمیوه عراقی در استان البرز (چهارباغ) جهت تکمیل کادر خود از…

3 ساعت ago

استخدام بازاریاب داروخانه ای محصولات آرایشی و بهداشتی در ۳۱ استان

استخدام دارو سازی ثمین خوارزم شرکت دارو سازی ثمین خوارزم جهت تکمیل کادر خود در…

3 ساعت ago

استخدام کارشناس فروش در تهران و البرز

یک مجموعه معتبر جهت تکمیل کادر خود در استان های تهران و البرز از افراد…

3 ساعت ago

نمایی از کشتی یونانی، جزیره زیبای کیش

به گزارش مشرق، صفحه ایران باشکوه در توئیتر عکسی را با عنوان «نمایی زیبا از…

4 ساعت ago