سیاسی

ارکانی: مشکل تولیدکنندگان ما تحریم‌های داخلی است و نه تحریم‌های خارجی

يکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۹ – ۰۹:۳۴ ارکانی: مشکل تولیدکنندگان ما تحریم‌های داخلی است و نه تحریم‌های خارجی

عضو کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس با بیان اینکه نگاه به غرب مشکل ما را در حوزه اقتصادی حل نمی‌کند، گفت: مشکل تولیدکنندگان ما تحریم‌های داخلی در بحث صدور مجوزها در بخش‌های مختلف است و نه تحریم‌های خارجی.

ارکانی: مشکل تولیدکنندگان ما تحریم‌های داخلی است و نه تحریم‌های خارجی

احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در تأکید بر حمایت از تولید و پرهیز از واردات غیر ضرور گفت: مشکل امروز تولیدکنندگان ما تحریم‌های داخلی است و نه تحریم‌های خارجی.

وی افزود: مشکل امروز ما مشکل صدور مجوز در بخش‌های مختلف است که موانع جدی را بر سر راه آنها ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس اظهار داشت: نگاه به غرب برای حل مشکلات اقتصادی سرابی بیش نیست و مسؤولان باید بدانند که گشایش اقتصادی به دست تولیدکنندگان انجام می‌شود و باید برای این منظور باید تحریم‌های داخلی را از بین ببرند.

ارکانی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر در مسیر حمایت از تولید داخلی مقابله جدی با قاچاق کالا به کشور و همچنین واردات غیر ضرور و واردات کالاهایی است که مشابه آن در داخل تولید می‌شود.

وی افزود: همه کشورهای پیشرفته به طور جدی با قاچاق کالا و واردات غیرضرور به کشورهایشان مقابله کرده‌اند و ما می‌بینیم امروزه همین کشورها به غول‌های بزرگ اقتصادی تبدیل شده‌اند، اما ما متأسفانه در کشور نه تنها با قاچاق کالا و واردات غیرضرور کالاها مقابله و با کالاهای غیرضرور که در داخل تولید می‌شوند برخورد نمی‌کنیم، بلکه به این کالاها ارز دولتی هم تخصیص می‌دهیم.

عضو کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس در پایان گفت: ما در کمیسیون جهش تولید گلوگاه‌هایی که به تولید کنندگان فشار می‌آورند را شناسایی خواهیم کرد و از نظر تقنینی و نظارتی این موضوع را مورد پیگیری قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن