اجتماعی

از بی توجهی حناچی به حقوق ایثارگران تا اختلال در جریان آزاد اطلاعات در شهرداری

سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ – ۱۲:۲۵ از بی توجهی حناچی به حقوق ایثارگران تا اختلال در جریان آزاد اطلاعات در شهرداری

اعضای شورای شهر تهران در مورد ادغام اداره کل ایثارگران با بخش‌های دیگر در شهرداری و اختلال در جریان آزاد اطلاعات به حناچی تذکر دادند.

از بی توجهی حناچی به حقوق ایثارگران تا اختلال در جریان آزاد اطلاعات در شهرداری

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، حجت نظری عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورا در انتقاد از بی‌توجهی به قوانین در مورد کارکنان ایثارگر شهرداری تهران اظهار داشت: شنیده هایی در مورد ادغام اداره کل ایثارگران با بخش‌های دیگر در شهرداری تهران به گوش می‌رسد و این در حالی بوده که اداره کل ایثارگران تنها مرجع ایثارگران شاغل در شهرداری تهران برای پیگیری امور آنها است.

وی افزود: در سال‌های اخیر شاهد این بودیم که به حقوق قانونی ایثارگران آنطور که باید پرداخته نمی‌شود و شهرداری این حقوق را اعمال نمی‌کند، از جمله پست ستاره‌دار کارکنان شهرداری و مشخصا فرزندان شهید که با توجه به قانون نص صریح قانون ششم و پنجم توسعه کشور، همتراز با جانباز 50 درصد به بالا محسوب می‌شوند و باید پست ستاره‌دار برای آنها هم اعمال شود. اما در عمل این اقدام اجرا نمی‌شود.

این عضو شورای شهر تهران گفت: متاسفانه اگر اداره کل ایثارگران درحوزه های دیگری ادغام شود قطعا اینطور پیگیری ها کمتر هم ظهور و بروز خواهد داشت. لذا باید از انجام چنین تصمیمی صرف نظر شود.

شهردار نمی‌تواند و نباید مخل جریان آزاد اطلاعات شود

در ادامه علی اعطا در تذکری به حناچی، شهردار تهران اظهار داشت: اخیراً مطلع شدم که با دستور شهردار تهران با دستاویز شائبه تبلیغات انتخاباتی در انتشار مباحث صحن شورا از قبیل برخی نطق ها و تذکرها در برخی روزنامه، محدودیت‌های اعمال شده است.

وی تاکید کرد: طبیعی است که آنچه شورا در ماه‌های پایانی در قالب نطق های انتقادی، تذکر و پیگیری مطرح خواهد کرد، به این منظور است که نتیجه اقدامات، تلاش‌ها و تغییر رویه‌ها در اداره امور شهر را بررسی و دنبال کند.

وی گفت: حتماً در ماه‌های پیش رو مباحث انتقادی در صحن شورا بیشتر می شود و آنچه طی چهار سال توسط اعضای شورا دنبال شده است با جدیت بیشتری و با ادبیات منتقدانه و دغدغه مندی های بیشتر در صحن، مطرح خواهد شد تا شاید بتوان از اجرا و تحقق مصوبات پارلمانی مانع زدایی کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه همشهری رسانه شهر و مدیریت شهری است و ایجاد محدودیت وقتی در انعکاس محتوا و مطالب صحن با بهانه انتخابات، ۲ برداشت ایجاد می شود، گفت: خوشبینانه این است که شهردار به شیوه اشتباه و با تحلیل غلط به استقبال زودهنگام انتخابات رفته اند.

وی افزود: مگر نتیجه بررسی صلاحیت ها مشخص شده است که افراد، رسماً وارد رقابت انتخاباتی شده باشند تا به این بهانه در مسیر انعکاس مباحث صحن در روزنامه مدیریت شهری مانع ایجاد شود؟

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در مطالب ماه های پایانی شورا، جهت پیگیری نتایج ۴ ساله نکات بسیار مهمی می توان یافت، اظهار داشت: در حدی که در طرح پیشنهادی که اخیراً به تصویب شورا رسید ه است، شهردار تهران ملزم به ارائه گزارش عملکرد چهار ساله در صحن علنی شورا در ماه‌های پیش رو شده اند.

اعطا با اشاره به برداشت دوم از محدودیت انتشار اخبار صحن شورای شهر در روزنامه همشهری عنوان کرد: برداشت دیگر این است که در شرایطی که در ماه‌های پایانی به دلیل اهمیت پیگیری تلاش‌ها و نتایج مصوبات شورا، به طور طبیعی تذکرات به جناب شهردار و مدیران ارشد شهرداری، احتمالاً افزایش خواهد داشت و مطالبه دستاوردها جدی تر مطرح خواهد شد، تاب انعکاس مطالب منتقدانه در روزنامه همشهری وجود ندارد.

وی تاکید کرد: آیا به بهانه انتخابات قرار است مانع جریان آزاد اطلاعات و مباحث مهم ماه‌های پایانی در رسانه اصلی شهر شویم؟

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که دستاورد شورای پنجم دستاورد کلیات مدیریت شهری است، اظهار داشت: اما اگر مصوبه‌ای بر زمین مانده است باید توضیحات شفاف در خصوص آن ارائه شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هتل پرشین بیمه رازی زمزم هتل پرشین بیمه رازی زمزم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن