اجتماعی

از دستگیری فروشندگان دروغین واکسن کرونا و سوالات کنکور تا بازداشت ۲۳ اخلالگر بازار ارز

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۴:۵۸ از دستگیری فروشندگان دروغین واکسن کرونا و سوالات کنکور تا بازداشت ۲۳ اخلالگر بازار ارز

با تلاش ماموران برقراری امنیت کشورمان، فروشندگان دروغین واکسن کرونا و سوالات کنکور دستگیر شدند.

از دستگیری فروشندگان دروغین واکسن کرونا و سوالات کنکور تا بازداشت ۲۳ اخلالگر بازار ارز

به گزارش گروه قضایی خبرگزاری فارس، حوزه قضایی و انتظامی امروز شاهد اخبار امیدوارکننده از دستگیری مجرمان بود، از دستگیری ۲۳ اخلالگر ارزی با گردش مالی ۳ هزار میلیارد تومانی در شیراز تا فروشنده دروغین واکسن کرونا و سوالات کنکور سراسری.

*بازداشت ۲۳ اخلالگر ارزی

حیدر آسیابی دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: طی اقدامات گسترده و شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان فارس که با محوریت و نظارت مستقیم دادستانی مرکز استان فارس صورت پذیرفت، ۲۳ نفر از اخلالگران بازار ارز که به نحو حرفه‌ای مبادرت به خرید، فروش و قاچاق ارز‌های خارجی کردند شناسایی و بازداشت شدند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه‌های متهمین مقادیر قابل توجهی ارز خارجی نیز کشف شد افزود: حجم گردش مالی آنان در چند سال اخیر حدود سه هزار میلیارد تومان بوده است.(اینجا)

*دستگیری فروشندگان سوالات جعلی کنکور

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری کنکور سال 1399 افراد کلاهبردار با طراحی پلت فرم های مجرمانه در فضای مجازی مدعی دسترسی و واگذاری سوالات کنکور به داوطلبان متقاضی هستند.

وی ادامه داد: تاکنون تعدادی افراد مجرم در استان های مختلف کشور از جمله فارس، کردستان ، آذربایجان شرقی، کرمانشاه و خوزستان که با راه اندازی سایت ها و کانال هال مختلف در بستر شبکه های اجتماعی و تبلیغات فریبنده در این خصوص درصدد کلاهبرداری برای فروش سوالات کنکور بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: با تجزیه و تحلیل فعالیت مجرمانه متهمان، مشخص شد تمامی اقدامات این افراد صرفا کلاهبرداری محض بوده و هیچ گونه مدارکی دال بر دسترسی آنان به سوالات کنکور سال 1399 محرز نشده است.

سرهنگ پاشایی در ادامه به شیوه کلاهبرداری این مجرمان اشاره و بیان کرد: افراد سودجو در ازای واگذاری سوالات کنکور به متقاضیان مبالغ مختلفی را از آنان دریافت می کنند و دیگر پاسخگوی تماس های افراد نخواهند بود یا با واگذاری نمونه سوالات کنکور سال های گذشته از متقاضیان کلاهبرداری می کنند.(اینجا)

* دستگیری فروشنده دروغین واکسن کرونا در فضای مجازی

همچنین سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح خبر دستگیری عامل پیش فروش واکسن کرونا در فضای مجازی اظهار داشت: در رصد های فضای مجازی مشخص شد بیست و پنجم مرداد ماه فردی در فضای مجازی پیش فروش واکسن کرونا را تبلیغ و با دریافت مبلغ 30 میلیون ریال وعده تحویل آن را در آبان و آذر به کاربران فضای مجازی داده است.

این مقام سایبری با اشاره به اینکه در بررسی های اولیه هویت این فرد و مخفیگاهش شناسایی شد، تصریح کرد : در تحقیقات پلیسی مشخص شد که این فرد 35 ساله و ساکن غرب تهران است.(اینجا)

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن