ورزشی

اسبقیان: ورزشکاری مشکل دارد، با فدراسیون درمیان بگذارد/ مهم‌ترین برنامه فدراسیون حضور موفق در پارالمپیک و پاراآسیایی است

شبکه های اجتماعی ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سلامکانال تلگرام
توئیتر

گروه: ورزشی ساعت: 12:17 منتشر شده در مورخ: 1399/06/03 شناسه خبر: 1640173 یک فرد موثر وارد بدنه مدیریتی فدراسیون خواهد شد اسبقیان: ورزشکاری مشکل دارد، با فدراسیون درمیان بگذارد/ مهم‌ترین برنامه فدراسیون حضور موفق در پارالمپیک و پاراآسیایی است اسبقیان: ورزشکاری مشکل دارد، با فدراسیون درمیان بگذارد/ مهم‌ترین برنامه فدراسیون حضور موفق در پارالمپیک و پاراآسیایی است رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: طی روزهای آینده یک فرد موثر وارد بدنه مدیریتی فدراسیون خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدشروین اسبقیان در باره اهم فعالیت های فدراسیون جانبازان و معلولین اظهار داشت: خدا را شاکرم که در گرامی‌داشت هفته دولت در خدمت اهالی مطبوعات و قلم هستیم. چیزی که مسلم است، هم رویکرد فدراسیون از بدو تاسیس یک رویکرد فرهنگی و انقلابی بوده و هم موفقیت‌های ورزشی که اتفاق افتاده قابل عرضه بوده‌است.

به دو بحث اشاره می‌کنم؛ ورودم به فدراسیون جانبازان و معلولین که چگونه وارد شدم و چه اتفاقاتی افتاد و موفقیت‌هایی که در سال‌های گذشته اتفاق افتاده است. ایران در رقابت‌های آسیایی جاکارتا در جایگاه سوم و بالاتر از ژاپن قرار گرفت و با کسب 2 مدال بیشتر می‌توانست جایگاه دوم را هم به خود اختصاص دهد. در مجموع ۹۰ مدال ارزشمند کسب شد که ۳۷ طلا، ۲۹ نقره و ۲۴ برنز بود و در واقع عملکرد ورزشکاران فدراسیون فراتر از انتظارها بود و بهترین آمار تاریخ بازی‌های آسیایی را تجربه کردیم.

وی با اشاره به بقیه دستاوردهای گفت: در پارالمپیک با ۲۴ مدال به جایگاه پانزدهم رسیدیم. اتفاقات خوبی طی سال‌های گذشته با حمایت‌های کمیته ملی و وزارت ورزش رخ داده‌است. میزبانی مسابقات فوتبال ۷نفره قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در جزیره کیش و قهرمانی ایران در سال ۹۷ یک موفقیت ارزشمند بود. برگزاری لیگ جهانی والیبال نشسته مردان و قهرمانی ما در تبریز موفقیت قابل توجهی بود. همچنین پاراوزنه‌برداری بانوان در سال ۹۸برای اولین بار رخ داد، قهرمانی کشور دوومیدانی با نماینده IPC، مسابقات بین‌المللی پارااسکی در سال ۹۵ از مهم‌ترین اتفاقاتی بود که در فدراسیون توسط مسئولین وقت انجام شد. در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی سالانه تولید و بارگذاری بیش از ۳۰۰۰ خبر و تصویر از رویدادها و مسابقات در فضای مجازی انجام شده و پخش بیش از ۲۰۰۰ دقیقه برنامه تلویزیونی با تلاش همکاران وجود داشته‌است.

رئیس فدراسیون درباره اقدامات خود بعد از ریاست در این فدراسیون تاکید کرد: پس از برگزاری انتخابات و در شرایطی که کشور دچار بحران کرونا بود، بنده به‌عنوان خدمت‌گزار با رای این مجمع انتخاب شدم. ورزش کشور در آن شرایط تقریباً تعطیل بود و تاثیرات این ویروس در فعالیت‌های ورزشکاران میز مشخص است. تشکیل هیئت‌رئیسه فدراسیون برای تصمیم‌گیری و ادامه راه از اولین اقداماتی بود که برپا کردیم و مدیران باتجربه‌ای نیز انتخاب شدند. دومین جلسه را نیز طی ماه گذشته با این هیئت برگزار کردیم و چند انتصاب نیز در این رابطه مانند انتصاب آقایان هوشنگ نصیرزاده و حسین رضازاده برای پست‌های مرتبط با فوتبال و پاراوزنه‌برداری انجام دادیم. در داخل فدراسیون آقای حمیدی به‌عنوان دبیر فدراسیون و مهدی نصیری به‌عنوان نایب‌رئیس و خانم نصیری هم نایب‌رئیس بانوان معرفی شدند. رویکرد حاکم بر این فدراسیون یک رویکرد فرهنگی‌ست که آنرا با تلاش مضاعف ادامه خواهیم داد. استعدادیابی فدراسیون جز برنامه‌های اصلی‌مان است. جانبازانی هستند که شرایط سنی حضور در رشته‌های ورزشی را دارند و قطعا با انجام این امر هم در حوزه معلولین و جانبازان به یک جوانگرایی دست خواهیم یافت. توسعه ورزش همگانی با رویکرد علمی و فرهنگی از دیگر برنامه‌های فدراسیون است. برنامه ۴ ساله آتی فدراسیون را نیز مدنظر قرار داده‌ایم تا مصوبه مجمع و هیئت‌رئیسه را دریافت کنیم. اولین و مهم‌ترین کاری که فدراسیون دنبال می‌کند موضوع حضور موفق در پارالمپیک و پاراآسیایی است که امیدواریم موفقیت‌های قبلی را تکرار کنیم.

وی درباره اقدامات خود در دوران کرونایی گفت: مهم‌ترین نکته ای که که روی آن حساس هستیم، آمادگی جسمانی و بهبود رکوردهای ورزشکاران برای حضور در پارالمپیک توکیو است. شرایط سختی را برای برگزاری تمرینات در شرایط کرونایی سپری می‌کنیم اما تدابیری اندیشیده‌ایم تا تمرینات توسط مربیان رصد شود. قرار هست تا مسابقات دوومیدانی رکوردگیری را در اواخر شهریور با کسب مجوزهای ستاد کرونا برگزار کنیم. برگزاری اردوها در دست بررسی است و جلسه‌ای نیز با سرمربیان تیم‌های ملی داشته‌ایم تا هم تمرینات و هم اردوها را برگزار کنیم. حریفان ما با قوت تمرینات خود را ادامه می‌دهند. در حوزه والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر هم نظرات و پیشنهادات سرمربیان این دو تیم را دریافت و بررسی کرده‌ایم و ان‌شاالله می‌توانیم مسابقات مهارت‌های فردی را برای حفظ آمادگی جسمانی ورزشکاران برگزار کنیم. برنامه برگزاری اردوهای یک‌روزه را نیز داریم.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین درباره شرایط فعلی پارالمپین ها تاکید کرد: در حوزه تیراندازی خانم جوانمردی شانس طلاست و با ایشان مرتبا ارتباط داریم و سایر قهرمانان پارالمپین خود را نیز رصد می‌کنیم. در دوومیدانی نیز ۹ پارالمپین داشته‌ایم و شانس طلای خوبی هم در حوزه‌های مختلف این رشته داریم. یک فرصتی نیز برای کسب سهمیه در مسابقات امارات نیز باقی‌است و تلاش لازم نیز انجام می‌شود. در حوزه وزنه‌برداری نیز از دست دادن سیامند رحمان را یک فاجعه برای فدراسیون می‌دانیم اما تلاش برای جایگزینی ایشان با رواسی به‌شکل جدی ادامه دارد. در این رشته ۷ سهمیه داریم که امیدواریم جایگاه واقعی را کسب کنند.

او درباره تاثیر کرونا روی ورزش جانبازان و معلولین و اردوها گفت: شرایط سختی را برای ورزش قهرمانی دنبال و سپری می‌کنیم. هم ورزشکاران و هم سرمربیان دغدغه‌های به‌جایی دارند. مطالب آن‌ها را تایید می‌کنیم اما بالاخره باید پروتکل‌ها رعایت شود و تعامل خوبی بین انجمن‌ها با فدراسیون و تیم‌ها برقرار است. بایستی انگیزه بچه‌ها را در سطوح بالا نگاه داریم. دنیا درگیر این ویروس است و تدابیر لازم را باید داشته باشیم تا موفقیت‌ها را کسب کنیم. کمیته ملی پارالمپیک نیز کمک‌های شایانی داشته و ان‌شاالله رکوردگیری مسابقات دوومیدانی را در مجموعه آفتاب انقلاب انجام خواهیم داد.

وی در پاسخ به این سئوال که برنامه‌ریزی ۴ساله شما برای ورود به فدراسیون بر چه اساسی بود؟ پاسخ داد: بررسی وضعیت موجود و نقاط ضعف و قوت و تهدیدها و فرصت‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. با تمام تلاش‌های دوستان قبلی در هر تشکیلاتی نقاط ضعفی هست که اکنون شناسایی شده و فرصت‌هایی هم هست که بسیار حائز اهمیت است. دولت هم توجهات خوبی به فدراسیون جانبازان و معلولین داشته و به این موضوع نگرش خوبی وجود دارد. در ۲۸ استان مصوبه افتتاح مجموعات ورزشی برای این فدراسیون را داریم. کارگروه تخصصی را مشخص کرده‌ایم تا برنامه خوبی را تدوین کنند و به نقشه راه برسیم.

اسبقیان با اشاره به اینکه ورزشکاران با زدن رکورد نفر سوم پارالمپیک می‌توانند اردونشین شوند، درباره شرایط حقوقی ورزشکاران گفت: رکوردگیری طی یک جلسه تخصصی در کمیته ملی پارالمپیک توافقی ضمنی صورت گرفت تا ورزشکار با زدن رکورد نفر سوم پاراالمپیک به اردوی تیم ملی افزوده شود. شخصا معتقدم ورزشکارانی که المپین‌ هستند و شانس مدال دارند حقوق مکفی خواهند داشت اما شرایط خاصی را داریم به لحاظ تحریم‌ها و شرایط مالی فدراسیون. درخصوص پرداخت حقوق ورزشکاران ان‌شاالله مشکل خاصی نخواهیم داشت و اگر ورزشکاری مشکل دارد با فدراسیون درمیان بگذارد. در هفته‌های گذشته تمهیدات و تجهیزات درخواستی پاراورزشکاران را انجام داده‌ایم. تا جایی که در توان هست در راستای حل مشکلات ورزشکاران اقداماتی انجام شده است.

وی ادامه داد: در خصوص تمرینات کشورهای دیگر، در کشور ما حتی رهبر هم تابع ستاد کروناست و حرف دیگر در این مورد اضافه است. بنابراین هرچیزی که ستاد عالی کرونا بگوید انجام می‌دهیم، سلامتی ورزشکاران برای ما از همه‌چیز مهم‌تر است. فعلا شرایط همین است و تابع تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا هستیم. مسئله کمتر حقوق گرفتن پارالمپیکی‌ها نسبت به المپیکی‌ها را تکذیب می‌کنم. اشتغال‌زایی البته شرایط متفاوت دارد و مصوبه هیئت وزرا را می‌طلبد که مشکل خاصی ندارد. بازی‌های آسیایی، المپیک و قهرمانی جهان استخدام دارند. با علی‌نژاد و سلطانی‌فر صحبت کردیم تا پاداش‌های قهرمانان پارالمپیک و پاراآسیایی کم نمی‌شود.

اسبقیان درباره حمایت‌های نهادهای دولتی تاکید کرد: هم کمیته ملی پارالمپیک و هم وزارت ورزش هستند. سوم خرداد سلطانی فر به فدراسیون آمد و مطالب مهمی را هم ذکر کرد. ما هم وضع موجود فدراسیون را خدمت وی ارائه دادیم که جلسه خوبی بود. از وی درخواست کردیم در شورای معاونین بنده حضور داشته باشم که وی موافقت کرد. در آن جلسه وزیر دستور ویژه به علی‌نژاد داد تا این موضوعات بررسی و رفع شود. سومین بار هم هفته گذشته با وزیر جلسه و دیدار داشتم که نشانگر وجود اراده برای رفع مشکلات است. فدراسیون جانبازان مورد حمایت جدی وزارت است.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین افزود: 40 سال افتخار این فدراسیون توسط خسروی‌وفا معمار این فدراسیون و دوستانش رخ داده است. حمایت‌های مالی لازم انجام می‌شود و من مشکلی در این راه نمی‌بینم. آینده خوبی را برای فدراسیون می‌بینم و با سختکوشی ورزشکارات و حمایت‌های مسئولین ان‌شاالله موفقیت‌های خوبی را کسب می‌کنیم. طی روزهای آتی یکی از موثرترین افراد را برای این فدراسیون را با بدنه مدیریتی وارد می‌کنیم.

انتهای پیام

https://www.dana.ir/1640173 '); d.write(' اخبار مرتبط آخرین اخبار

  • اسبقیان: ورزشکاری مشکل دارد، با فدراسیون درمیان بگذارد/ مهم‌ترین برنامه فدراسیون حضور موفق در پارالمپیک و پاراآسیایی است

  • لیگ تیراندازی| پرونده رقابتهای سال 98 بسته شد

  • فرامرزیان: به فدراسیون فوتبال تذکر می دهیم، نامه را به فیفا می دهند!/ نه در جریان قرارداد ویلموتس بودم نه آن را دیدم

  • کیانی دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی شد

  • کو: برگزاری المپیک بدون تماشاگر عاری شادی و پویایی است

  • آغاز ثبت نام از کاندیداهای پست ریاست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی از 4 شهریورماه

  • خسروی: کرونا ورزش را تحت الشعاع قرار داد اما فعالیت ستادی با قدرت ادامه دارد/در برگزاری مجامع سالیانه موفق بودیم

  • پرداخت حقوق ماهانه ۲۰ میلیون ریالی به حساب بانوی تاریخ ساز جودو

  • برخورد حقوقی وزارت ورزش با هجمه‌ها

  • جباری: استقلال توانایی پیروزی در دربی را دارد/ بازیکنان از اهمیت این دیدار آگاهند

  • هزینه اقامت باشگاه‌های ایرانی در دوحه به‌حساب AFC/ کنفدراسیون فوتبال آسیا اقدامات بهداشتی سختی را لحاظ می‌کند

  • سقوط «هشت نفر» به قعر چاه با یک طناب پوسیده!

  • فرهادیان: وضعیت المپین‌ها بد نیست/ ساعی و عسگری حواسشان به بچه‌ها هست

  • حراست فدراسیون فوتبال وارد گود شد

  • انتصاب مشاور رئیس فدراسیون تنیس روی میز

  • مخفیانه با ملی پوشان وزنه‌برداری در تماسم!/ باتجربه‌ها برای المپیک انتخاب بهتری هستند

  • به‌دنبال تهیه نرم افزار جامع استعدادیابی هستیم

  • پیروزى جوانان در اولین بازى جام حافظان سلامت

  • تغییر سه باره داور دربی در عرض سه ساعت!

  • نیکخواه بهرامی 200 میلیارد بودجه مادام العمر بسکتبال است!/ به من هم مثل علی کریمی انتقاد می کنند

  • مجمع عمومی سالیانه فدراسیون قایقرانی برگزار شد

  • اسکوچیچ و رفقا دربی را در آزادی می بینند

  • خطیر از فعالیت های فوتبالی منع شد

  • نامنویسی سومین کاندیدای فدراسیون اسکی/ تعداد نامزدها به ۳ نفر رسید

  • عدم قضاوت کرمانشاهی تصمیم کمیته صیانت و مراجع زیربط بود

  • تغییرات ناگهانی در باشگاه سایپا/ کاشانی رفت

  • رنگرز: فدراسیون برنامه‌های مدونی برای نهادینه شدن ژیمناستیک دارد

  • هیچ داوری از قبل برای دربی انتخاب نشده بود/ انتخاب داور امروز صورت گرفت

  • پیشواز دربی با یک جنجال بزرگ؛ داور را عوض کردند/ کرمانشاهی انتخاب شد، زاهدی فر معرفی شد!

  • ثبت جایگاه چهارمی برای ملی‌پوشان ایران

  • حساب آبی‌ها شارژ شد

  • بازیکنان مغضوب فرهاد بخشیده شدند

  • دانشگر: واکنشم پس از دیدار با پیکان احساسی بود/ قدر پیراهن استقلال را می‌دانم

  • باقری: سرباز تیم استقلال هستم/ بابت اتفاقات اخیر عذر می‌خواهم

  • شاه‌منصوری: جعل ایمیل یک ادعای بیهوده است/ پول کفش ویلموتس را ما ندادیم!

  • لیست داوران جام‌حذفی مشخص شد

  • لوکا از جمع گاندوها جدا شد/ ذوب‌آهن به‌دنبال جانشین بوناچیچ

  • رجبی: کمیته مسابقات جودو میزبان 6 مسابقه رسمی در سال گذشته بود

  • ظرفیت رشته تراپ به پایان رسید/ ادامه ثبت نام در اسکیت

  • حضور دو داور بین‌المللی ایرانی در دوره آموزشی بازی‌های پارالمپیک توکیو

چت دانلود آهنگ جدید افزایش ممبر تلگرام بلیط هواپیما روغن آرگان دانلود آهنگ ایرانی بازار آهنگ های جدید '; document.body.innerHTML += t; } }, 100);

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن