اجتماعی

استانداردهای برنامه درسی در سال‌جاری تولید می‌شود

سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۱:۵۷ استانداردهای برنامه درسی در سال‌جاری تولید می‌شود

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: در سازمان پژوهش با اعتقاد راسخ به سند تحول، با تولید استانداردهای برنامه درسی در سال‌جاری و در سال 1401ـ1400 به تولید بسته‌های تربیت یادگیری، بپردازیم.

استانداردهای برنامه درسی در سال‌جاری تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در سی‌ و چهارمین اجلاس دو روزه رؤسا و مدیران آموزش ‌و پرورش سراسر کشور اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وبرنامه درسی ملی، مهم‌ترین و زیربنایی‌ترین سند اسلامی و ملی است؛ این سند را باید یک نقطه عطف محسوب کرد و کوچکترین تردیدی در عملیاتی کردن آن به خود راه نداد.

وی ادامه داد: فلسفه‌های رنگانگ غربی مشابه ترفندهای سیاسی و فرهنگی در کمین انقلاب ضداستکباری ملت ایران نشسته و مترصد نفوذ بر پیکر انقلاب هستند که نمونه آن را در تلاش برای اجرای سند ۲۰۳۰ ملاحظه کردیم.

ملکی اضافه کرد: در سازمان پژوهش با اعتقاد راسخ به سند تحول، با تولید استانداردهای برنامه درسی در سال‌جاری و در سال 1401ـ1400 به تولید بسته‌های تربیت یادگیری، بپردازیم.

وی افزود: به چند محور اصلی و زیربنایی در سازمان پژوهش می پردازم. اولین رکن آن سندتحول بنیادین است. سندتحول چتر فلسفی و اعتقادی ماست و نه در کنار ما؛ با سندتحول بنیادین به چند صورت می توان مواجه شد؛ نخست اینکه قدر سند را به درستی نشناسیم. شاید در نگاه نخست این مواجهه قدری غیرقابل باور به نظر آید و تصور شود سندتحول در هرحال در دست اجراست؛ اما آن را هیچ انسان دلسوز تعلیم و تربیت نمی‌پذیرد.

رئیس سازمان پژوش و برنامه‌ریزی آموزشی ادامه داد: دوم جزئی نگری و مواجهه جزئی با سند است و اینکه ساختار کلی را مورد کم توجهی قرار دهیم. باید به خاطر داشت جزء گسسته از کل، منشاء اثر نمی شود و چیزی را تغییر نمی دهد و جزء در ارتباط با کل معنا و جایگاه پیدا می کند.

وی با بیان اینکه حالت سوم همسوسازی سندتحول با برنامه های درسی است که سعی شد در این راستا اقدامات مفید و موثری صورت گیرد و کتاب های درسی مناسبی هم تولید شود گفت: ولی اتکای منابع درسی بر این مبانی مهم به طور کامل محقق نشد. مواجهه معناگرایانه با سندتحول را دنبال می کنیم. باید دلالت های سند را گزاره های موجهی درنظر گرفت و بر اساس آن استنتاج کرد.

ملکی افزود: برای ارتباط برنامه های تربیتی با مبانی سند، الگوهای عملیاتی در هربخشی مورد نیاز است و جز آن راهی وجود ندارد. راهی جز تدوین الگوهای کاربردی وجود ندارد. باور به سندتحول به عنوان یک چتر فکری و فلسفی تعهداتی را به دنبال دارد. تعهد اول کشف ثابتات و متغیرات است.

ادامه دارد

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا بنر k م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن