اقتصادی

استفاده از ظرفیت کریدور بادی شرق کشور برای تولید برق

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۲:۴۶ استفاده از ظرفیت کریدور بادی شرق کشور برای تولید برق

مدیرکل دفتر پتانسیل‌سنجی و ارزیابی منابع انرژی‌های تجدیدپذیر، گفت: قراداد نیروگاه بادی 50 مگاواتی در منطقه میل نادر به شکل قرارداد خرید تضمینی توسط سازما ساتبا با شرکت مپنا به امضا رسیده و ساخت این مزرعه توربین‌های بادی در دستور کار است.

استفاده از ظرفیت کریدور بادی شرق کشور برای تولید برق

میترا غلامی، مدیر کل دفتر پتانسیل‌سنجی و ارزیابی منابع انرژی‌های تجدیدپذیر، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در ارتباط با ظرفیت منابع انرژی‌های بادی در کشور، گفت: کریدور بادی شرق کشور، یکی از بزرگترین منابع تولید انرژی برق از منابع بادی به حساب می‌آید.

مدیرکل دفتر پتانسیل‌سنجی و ارزیابی منابع انرژی‌های تجدیدپذیر، در تشریح برنامۀ سازمان ساتبا به منظور استفاده از پتانسیل کریدور بادی شرق کشور، عنوان کرد: راه‌اندازی نیروگاه‌های بادی در استان‌های خراسان و سیستان وبلوچستان در دستور کار سازمان ساتبا قرار دارد که تاکنون 6 نیروگاه بادی در خراسان و 1 نیروگاه دیگر در سیستان نصب شده و به بهره‌برداری رسیده است.

*ساخت 5 نیروگاه بادی در شرق کشور تا پایان امسال

وی در توضیح برنامه‌های آتی این سازمان برای استفاده از ظرفیت بادی مذکور، افزود: در حال حاضر 5 قرارداد نزدیک به بهره‌برداری در حوزه استان‌های خراسان و سیستان و بلوچستان به منظور توسعه نیروگاه‌های بادی در دستور کار قرار دارد و تا پایان امسال این نیروگاه‌ها نیز به شبکه برق کشور متصل خواهند شد.

غلامی، در ارتباط با احداث بزرگترین مزرعه بادی در جنوب شرق کشور، گفت: قراداد نیروگاه بادی 50 مگاواتی در منطقه میل نادر به شکل قرارداد خرید تضمینی توسط سازما ساتبا با شرکت مپنا به امضا رسیده و ساخت این مزرعه توربین‌های بادی در دستور کار است.

*76.7 مگاوات انرژی برق تجدیدپذیر، به شبکه اضافه خواهد شد

مدیرکل دفتر پتانسیل‌سنجی و ارزیابی منابع انرژی‌های تجدیدپذیر، ضمن اشاره به بهره‌برداری پروژه‌های در دست کار در نیمه دوم سال جاری، اظهار داشت: نیروگاه‌های بادی افتتاح شده در شرق کشور تاکنون توان تولید 37.6 مگاوات برق را به شبکه اضافه کرده‌اند که عمده آن مرتبط با نیروگاه بادی بینالود با ظرفیت 28.4 مگاوات است.

وی، با اشاره به ظرفیت نیروگاه‌های بادی که در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند، افزود: 76.7 مگاوات انرژی برق تجدیدپذیر تولید شده توسط نیروگاه‌های بادی، وارد شبکه برق کشور خواهد شد.

غلامی در پایان، ضمن اشاره به نیروگاه بادی 50 مگاواتی میل نادر، عنوان کرد: 5 مگاوات از ظرفیت این نیروگاه در سال جاری و 45 مگاوات دیگر آن در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 18 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن