فرهنگ و هنر

استقبال از جلد پنجم کتاب تاریخ فلسفه کاپلستون

کتاب تاریخ فلسفه، فیلسوفان انگلیسی از هابز تا هیوم - کراپ‌شده

چاپ هشتم "تاریخ فلسفه، فیلسوفان انگلیسی از هابز تا هیوم" منتشر شد.

به گزارش مشرق، چاپ هشتم جلد پنجم کتاب "تاریخ فلسفه، فیلسوفان انگلیسی از هابز تا هیوم" نوشته فدریک چارلز کاپلستون با ترجمه امیر جلال‌الدین اعلم از سوی انتشارات سروش منتشر شد.

این کتاب در سال ۱۳۶۲ برای اولین بار به چاپ رسیده و در ۱۸ فصل به روایت نظریات فیلسوفان انگلیسی از هابز تا هیوم می پردازد.

نویسنده در فصل اول با عنوان "هابز(۱)" به زندگی و مصنفات، روش فلسفه، نام انگاری هابز، علیت و ماشین وار انگاری، خیر و شر، انفعالات و …. پرداخته است.

وضع طبیعی جنگ، قوانین طبیعی، پیدایش حکومت و نظریۀ قرارداد و… از عناوین فصل دوم با عنوان "هابز۲" است.

در فصل سوم با ذکر یک پیشگفتار به افلاطونیان کیمبریج پرداخته شده است و در فصل‌های ۴،۵،۶ و ۷ به طور مفصل به "لاک" زندگینامه و نظریه اخلاقی لاک، تأثیر لاک، شناخت در وجه کلی، درجات شناخت، گستره و واقعیت شناخت و… پرداخته شده است.

نیوتن، مسائل دینی، مسائل اخلاقی، بارکلی، هیوم، موافقان و مخالفان هیومو… نیز از دیگر عناوین فصل‌های بعدی هستند.

در واقع این جلد از کتاب، مشتمل است بر فیلسوفان انگلیسی از هابز تا هیوم که به اندیشه فلسفی انگلیسی از هابز تا فلسفۀ عقل سلیم اسکاتلندی می‌پردازد.

چاپ هشتم جلد پنجم این اثر در ۴۶۶ صفحۀ وزیری، شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۵۶.۰۰۰ تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان این حوزه قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب به صورت تک‌جلدی و دوره می‌توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ ۸۸۳۱۰۶۱۰ و یا فروشگاه اینترنتی با شمارۀ ۶۶۴۱۵۴۰۱ تماس حاصل نمایند. همچنین از طریق اینستاگرام انتشارات سروش به نشانی@soroushpub_com ، واتساپ به شماره ۰۹۳۰۱۹۴۹۱۳۰ و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام نمایند.

  • شهر خبر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن