فرهنگ و هنر

استقبال مردم سوریه از یک نمایش ایرانی

الشمس تشرق من حلب

نمایش «الشمس تشرق من حلب» به دعوت مردم و هنرمندان سوری این شبها در شهر حلب روی صحنه رفته و با استقبال مردم و گروه‌های فرهنگی و سیاسی سوریه مواجه شده است.

به گزارش مشرق، این نمایش که عنوان آن به فارسی یعنی «خورشید از حلب طلوع می‌کند» است، محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که بر اساس نوشته‌ای از مرحوم ابوباسم حیادار به کارگردانی کوروش زارعی اجرا می‌شود. محل اجرای این نمایش، فضای باز مشهدالحسین حلب است؛ همان محلی که یک راهب مسیحی در سال ۶۱ با کاروان اسرا ملاقات و سرمبارک امام حسین(ع) را زیارت می‌کند. در نمایش «الشمس تشرق من حلب» بیش از ۶۰ بازیگر عرب و سوری، تیم فنی تولید و کارگردانی ایرانی را برای اجرای این نمایش که محصول مشترک ایران و سوریه است و به زبان عربی اجرا می‌شود، همراهی خواهند کرد. چهره‌هایی نظیر مروان غریواتی، سمیر طویل، یاسین عدس، محمدسقا، باسل زین‌الدین و… که تجربه همکاری با کورش زارعی را در نمایش‌های قبلی او در عراق و سوریه داشته‌اند و از چهره‌های مطرح تئاتر و نمایش سوریه هستند.

این نمایش پیش از این هم یک‌بار در سال ۹۷ در شهر حلب اجرا شده بود و امسال با یاد سرداران شهید مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در حلب روی صحنه رفته است و پس از آن در زینبیه دمشق نیز اجرا خواهد رفت.

همچنین در پی اجرای «الشمس تشرق من حلب» گروه‌های فرهنگی سوری، هر شب با حضور در محل اجرای این نمایش، از عوامل این اثر تقدیر می‌کنند. این گروه‌ها با ابراز خرسندی از فعالیت‌های مشترک فرهنگی میان ایران و سوریه، اجرای چنین نمایش‌هایی را اتفاقی مثبت در این مسیر می‌دانند.

منبع: کیهان

  • شهر خبر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن