اقتصادی

استقرار نیروهای نظامی انگلیسی در عربستان برای حفاظت از میادین نفتی

يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ – ۰۱:۰۱ استقرار نیروهای نظامی انگلیسی در عربستان برای حفاظت از میادین نفتی

نیروهای نظامی انگلیسی در عربستان با هدف حفاظت از میادین نفتی این کشور و برای مدیریت رادارها و رهیابی هواپیماها و موشک های تا 75 مایل دورتر مستقر شده اند.

استقرار نیروهای نظامی انگلیسی در عربستان برای حفاظت از میادین نفتی

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، یک روزنامه محلی در پورتسموث انگلیس، از استقرار نیروهای نظامی انگلیسی در عربستان برای حفاظت از میادین نفتی این کشور خبر داد. یک گروه کوچک از توپخانه سلطنتی هنگ شانزدهم به عربستان برای مدیریت رادارهای Giraffe و رهیابی هواپیماها و موشک های تا 75 مایل دورتر اعزام شده اند.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع انگلیس این موضوع را تایید و اعلام کرده است که این ماموریت برای حفاظت از میادین نفتی در عربستان از حملات، به دنبال حملات سپتامبر 2019 به زیرساخت های حیاتی نفت این کشور انجام شده است. در آن حملات تولید نفت عربستان به نصف رسید و به مدت چند هفته ادامه داشت.

وزارت دفاع انگلیس به روزنامه ایندیپندنت اعلام کرد میادین عربستان که انگلیس نیروی نظامی برای کمک به حفاظت آن اعزام کرده، «زیرساخت های مهم اقتصادی» هستند.

سخنگوی وزارت دفاع به ایندیپندنت گفت: «به دنبال این حملات به تاسیسات تولید نفت عربستان در 14 سپتامبر 2019، ما با وزیر دفاع عربستان و شرکای بین المللی بیشتر برای بررسی چگونگی تقویت دفاع از زیرساخت های مهم اقتصادی اش در برابر تهدیدات هوایی همکاری کردیم.»

گزارش در مورد کمک نظامیان انگلیس به حفاظت از میدان های نفتی عربستان در برابر حملات، درست پس از آن منتشر شد که نیروهای حوثی در یمن دوشنبه اعلام کردند موشکی را علیه یک هدف در شهر جده عربستان شلیک کرده و آن را مورد اصابت قرار داده اند. این هدف، یک از املاک مرکز توزیع شرکت آرامکو بود.

عربستان این موضوع را تایید و اعلام کرد انفجاری در پایانه توزیع تولیدات نفتی در جده رخ داده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن