سیاسی

اسماعیلی: اقدام کمیسیون تلفیق در تک نرخی کردن قیمت ارز قابل تقدیر است

سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ – ۰۰:۵۳ اسماعیلی: اقدام کمیسیون تلفیق در تک نرخی کردن قیمت ارز قابل تقدیر است

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اقدام کمیسیون تلفیق در تک نرخی کردن قیمت ارز قابل تقدیر است و گامی بلند در این زمینه به شمار می‌رود.

اسماعیلی: اقدام کمیسیون تلفیق در تک نرخی کردن قیمت ارز قابل تقدیر است

ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق در بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: اقدام کمیسیون تلفیق در تک نرخی کردن ارز اقدامی قابل تقدیر است و گامی بلند در این زمینه به شمار می‌رود.

وی افزود: کمیسیون تلفیق نرخی برای قیمت ارز مشخص نکرده و آن را بسته به شرایط بازار در اختیار دولت گذاشته و تنها کاری که کرده حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده که پیش از این برای تامین کالاهای اساسی در اختیار عده‌ای خاص قرار می‌گرفت.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: ارز 4200 تومانی برای تامین کالاهای اساسی که معادل ریالی آن ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است در اختیار ۳۰۰ نفر قرار می‌گرفت و با مصوبه کمیسیون تلفیق این ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در اختیار تمام مصرف‌کنندگان این کالاهای اساسی قرار می‌گیرد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: اقدام کمیسیون تلفیق در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تخصیص این بخش از درآمدها به حوزه یارانه‌ها اقدامی موثر در جهت جلوگیری از فساد و رانت به شمار می‌رود.

وی افزود: از این گذشته با وجود تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی ما شاهد بودیم که به دلیل وجود فساد در زنجیره توزیع کالا در کشور کالا با قیمتی حتی گرانتر از قیمت آزاد به دست مصرف‌کنندگان اصلی می رسید.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: علاوه بر این مشاهده می‌شد واردکنندگان پس از دریافت ارز دولتی به جای واردات کالاهای اساسی با این ارز اقدام به واردات کالاهای لوکس می‌کردند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن