فرهنگ و هنر

اسکورسیزی: سینما مثل یک جور غذای دم دستی شده است

مارتین اسکورسیزی

مارتین اسکورسیزی با سخنرانی در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو درباره سینما هشدار داد و گفت در طی پاندمی کرونا، سینما مثل یک جور غذای دم‌دستی، به حاشیه رانده شد.

به گزارش مشرق، به نقل از ورایتی، در حالی که اسکورسیزی پس از اظهار نظر پارسالش درباره فیلم‌های محبوب ابرقهرمانی که گفته بود آنها سینما نیستند با جنجال و سروصدا بیگانه نیست، وی بار دیگر درباره اهمیت سینما حرف زد.

این کارگردان در حالی درباره ضرورت سینما صحبت کرد که هنوز در لس‌آنجلس و نیویورک سینماها بازگشایی نشده‌اند.تورنتو که بزرگ‌ترین فستیوال فیلم آمریکای شمالی محسوب می‌شود امسال با برگزاری معدودی نمایش فیزیکی و چند نمایش درایو-این، به صورت مجازی در حال برگزار شدن است.

بیشتر بخوانید:

مارتین اسکورسیزی:«مارول» شهربازی است، نه سینما

در یک سخنرانی کوتاه اسکورسیزی ابتدا از این جشنواره تجلیل کرد و گفت: این واقعیت که جشنواره‌های سینمایی دارند به کارشان ادامه می‌دهند، حالا چه به صورت بداهه، اقتباسی و با انجام کارها به اشکال مختلف، برای من خیلی هیجان‌انگیز است.

این کارگردان اسکاری افزود: از آنجا که در فرهنگ عامه و رسانه‌ای آنچه اتفاق می‌افتد اهمیت دارد… دیگر متاسفانه دارد عادی می‌شود که ببینی سینما دارد به حاشیه رانده و بی‌ارزش محسوب می‌شود و در این شرایط پاندمی، به نوعی با آن به عنوان یک جور غذای دم‌دستی برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه میلیون‌ها نفر در شرایط چند ماه گذشته در خانه نشستند و از اتاق نشیمن خود به تماشای فیلم و تلویزیون پرداختند، گفت بزرگداشت وجود سینما، از هر چیزی مهم‌تر و ضروری‌تر است.

اسکورسیزی که چندی پیش با انتشار یادداشتی در نیویورک تایمز تاکید کرده بود سینماها جایی هستند که فیلمساز می‌خواد فیلمش آنجا دیده شود، در تورنتو تاکید کرد که این شکل هنری همیشه چیزی بیش از یک تفریح صرف بوده است.

منبع: مهر

  • شهر خبر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن