سیاسی

اصلاح‌طلبان دعوای کاذب راه می‌اندازند تا از پاسخ‌گویی فرار کنند/ روحانی باید تا پایان بدرقه شود

شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ – ۱۷:۴۳ اصلاح‌طلبان دعوای کاذب راه می‌اندازند تا از پاسخ‌گویی فرار کنند/ روحانی باید تا پایان بدرقه شود

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: بعضی از عناصر اصلاح‌طلب، می‌خواهند دعوای کاذب ایجاد شود؛ با این دعوا هم مسؤولیت‌پذیری آنها در قبال دولت روحانی از بین می‌رود و هم نحوه مواجهه‌شان با مسائل تغییر خواهد کرد.

اصلاح‌طلبان دعوای کاذب راه می‌اندازند تا از پاسخ‌گویی فرار کنند/ روحانی باید تا پایان بدرقه شود

عباس سلیمی‌نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، ‌با اشاره به سرمقاله اخیر یک روزنامه اصلاح‌طلب به قلم عباس عبدی مبنی بر لزوم استعفای رئیس‌جمهور اظهار داشت:‌ برخی از نیروهای تندروی اصلاح طلب سعی می‌کنند فضای سیاسی را حاد کنند و در ارتباط با اهدافی که آنها دنبال می‌کنند اگر قدری تامل و تفکر به وجود بیاید طبیعتا آنها به اهداف مطلوب خود نمی‌رسند.

*عبدی طرح استعفای روحانی را تحث تاثیر اصلاح‌طلبان تندرو مطرح کرده است

وی افزود: اینکه جناب عبدی چنین چیزی را مطرح می‌کند تحت تاثیر نیروهای تندرو است چون قطعا عقلانیت حکم می‌کند که دولت آقای روحانی را تا پایان راهش بدرقه کنیم و این بهترین گزینه در مورد آقای روحانی است چون هر نوع اقدام خارج از چارچوب می‌تواند تبعات نامطلوبی به بار آورد و شرایط جامعه را حادتر از این چیزی که هست بکند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با تاکید بر اینکه الان قطعا شرایط اقتصادی جامعه سخت است و بی‌ثباتی و ایجاد مشکلاتی بیش از این در دولت به جای کمک و یاری به دولت در چنین شرایطی عاقلانه نیست و این را هر کسی که مقداری تعلق به مردم دارد، اذعان می‌کند، گفت: ‌ما علی‌رغم ایرادات جدی که به دولت وارد است و نواقصی که دارد باید کمک و تلاش کنیم که او را در حرکت خود تقویت کنیم تا بتواند گام‌‌های بهتری را برای حل معضلات بردارد.

*فشار به دولت او را در مقام دفاع قرار می دهد و دعوای کاذب راه می افتد

سلیمی‌نمین ادامه داد: اگر دولت را تحت فشار برای استعفا قرار دهیم طبیعتا او هم در مقام دفاع قرار می‌گیرد و یک دعوای کاذب ایجاد می‌شود.

* اصلاح‌طلبان می‌خواهند دعوای کاذب ایجاد شود تا مسئولیت‌پذیری آنها از بین برود

وی با بیان اینکه این طور نیست که ما روحانی را به استعفا دعوت کنیم و ایشان هم بگوید بله؛ ‌قبول دارم و ضعیف هستم و ناکارآمدم بلکه در مقام دفاع از خود برمی‌آید و دیگران را متهم می‌کند و این دعوایی کاذب ایجاد خواهد کرد، تصریح کرد: بعضی از عناصر اصلاح طلب هم این را می‌خواهند که دعوای کاذب ایجاد شود و در این دعوا هم مسئولیت پذیری آنها از بین می‌رود و زمینه پاسخگویی‌شان کمرنگ می‌شود و هم نحوه مواجهه با مسائل تغییر خواهد کرد.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران افزود:‌ در یک شرایط عادی که دولت نه تنها در کارهایش مشکل ایجاد نمی‌کنیم بلکه دو قوه دیگر به دولت یاری می‌رساند واقعا خود روحانی هم بارها تشکر کرده و گفته اینها با دولت همراهی می‌کنند، پس طبیعی است کسانی که دولت آقای روحانی را روی کار آورده‌اند، ناگزیر به پاسخگویی خواهند بود ولی اگر دعوای کاذب راه بیفتد این مسائل کاملا در هم می‌آمیزد و گم می‌شود. و این مطلوب کسانی است که برای رای دادن به روحانی دعوت کرده‌اند.

*اصولگرایان حامی استعفای روحانی بدانند که آب به آسیاب چه کسانی می‌ریزند

سلیمی‌نمین افزود: هیچ انگیزه دیگری نمی‌توان برای این بحث‌ها مطرح کرد چون ایجاد دعوای کاذب به نفع ما نیست.

وی خطاب به برخی اصولگرایان که با موج استعفای روحانی همراه می‌شوند، خاطرنشان کرد: حواسشان باشد که آب به آسیاب چه کسانی می‌ریزند. اینکه پشت صحنه بحث تقابل با دولت و یا استیضاح دولت چه جریانی وجود دارد را بفهمند، کما اینکه در دوره قبلی هم این جریان پشتش برخی جریان سازی‌ها بود و برخی اصولگرایان بازی می‌خوردند و بعضی اصلاح طلبان زمینه این کار را فراهم می‌کردند و آن اصولگرایان در جریان میدان پیچیده اصلاح طلبان تندرو قرار می‌گرفتند. و این درس خوبی برای برخی نیروهای اصولگرای کم تجربه وکم عمق به لحاظ سیاسی است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن