سیاسی

اصلاح قوانین حوزه ایمنی مراکز درمانی در کمیسیون بهداشت مجلس کلید خورد/ ۶ مرکز درمانی مستعد بروز حادثه مشابه کلینیک سینا اطهر

دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ – ۰۰:۲۳ اصلاح قوانین حوزه ایمنی مراکز درمانی در کمیسیون بهداشت مجلس کلید خورد/ ۶ مرکز درمانی مستعد بروز حادثه مشابه کلینیک سینا اطهر

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از آغاز اصلاح قوانین حوزه ایمنی مراکز درمانی در کمیسیون متبوعش خبر داد.

اصلاح قوانین حوزه ایمنی مراکز درمانی در کمیسیون بهداشت مجلس کلید خورد/ ۶ مرکز درمانی مستعد بروز حادثه مشابه کلینیک سینا اطهر

زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: در جلسه امروز پیروز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون روابط کار وزارت تعاون ، کار و امور اجتماعی، بازپرس شعبه ۱۱ ویژه قتل دادسرای امور جنائی تهران و کارشناس مرکز پزوهش‌های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

وی افزود: ادامه بررسی حادثه کلینیک سینا مهر و وضعیت بیمارستان‌ها و دی کلینیک با ریسک بالا در شهر تهران و تصمیم‌سازی در خصوص احیاء و تقویت اعتبار بخشی بیمارستانها و مراکز جراحی محدود بود که با حضور مسئولان مذکور برگزار شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: در ابتدای جلسه میرمحمدی رئیس کمیته رسیدگی به علل حادثه کلینیک سینا مهر، گزارشی را در خصوص بازدید گروه ارزیابی ایمنی مراکز درمانی در پایتخت ارائه کرد. بر اساس این گزارش گروه تخصصی تشکیل شده از 6 بیمارستان و مرکز جراحی محدود بازدید کرده و اذعان داشتند که تمامی آنها پتانسیل بروز حادثه ای مانند کلینیک سینا اطهر را به دلیل بی توجهی به مسائل ایمنی دارند. طبق این گزارش اکثر افرادی که مسئول و متولی ساختمان‌های جراحی محدود و بیمارستان‌ها بودند اطلاعات بسیار اندکی نسبت به مسائل ایمنی ساختمان داشتند که نیازمند توجه بیشتری است.

بازرسی‌های سازمان آتش نشانی از وضعیت ایمنی مراکز درمانی موثر نیست

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در ادامه جلسه مدیر عامل سازمان آتش نشانی نیز گزارشی را در خصوص علت حادثه کلینیک تهران ارائه کرده و تاکید کرد که بازرسی‌های سازمان آتش نشانی تاثیرگذار نیست و برای اثرگذاری بیشتر باید مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود کرده و برای خلاء‌های قانونی موجود، تدابیری اتخاذ کند.

وی اضافه کرد: شهرداری تهران و رئیس شورای شهر نیز در ادامه جلسه ضمن اشاره به ابعاد حادثه مذکور، خلا قانونی را یکی از چالش‌های اساسی مسئولان متولی ایمنی ساختمان‌ها دانستند و از کمیسیون خواستند تا نسبت به رفع آن اقدام کند چرا که در حال حاضر سازمان آتش نشانی امکان لغو پروانه بهره برداری از ساختمان‌های نا ایمن را نداشته و بازدید‌های آن در عمل بی اثر است. آنها معتقد بودند باید با تصوب قوانین صحیح مانع بهره‌برداری از ساختمان‌های نا ایمن شویم تا جلوی حوادثی مشابه کلینیک سینا مهر و پلاسکو گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: معاون روابط کار وزارت تعاون ، کار و امور اجتماعی نیز در این جلسه به وجود 431 مورد مرکز درمانی نا ایمن در سطح تهران اشاره کرد و علت اصلی و قوع حوادث مانند کلینیک سینا مهر را در عدم اجرای صحیح قانون ارزیابی کرد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: معاون درمان وزارت بهداشت نیز در این جلسه به وجود خلا قانونی در این حوزه اشاره کرد و از کمیسیون بهداشت خواست تا برای بررسی نواقص قانونی موجود کمیته‌ای متشکل از وزارت بهداشت، کمیسیون بهداشت، شهرداری تهران و وزارت کار تشکل شود. از این رو قانون موجود باید به نحوی اصلاح شود که بر اساس آن وزارت بهداشت به عنوان متولی ارائه مجوز به بیمارستان‌ها و مراکز جراحی محدود بتواند صدور و تمدید پروانه ساختمان‌های ناقص را تا زمان رفع ایراد به تاخیر بیاندازد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در ادامه جلسه نمایندگان نیز به بیان نظرات خود پرداخته و موضوعات مختلفی را در خصوص بی توجهی مسئولان به رعایت مسائل ایمنی در ساختمان‌ها مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: در پایان جلسه مقرر شد دستگاه‌های مختلف موارد مد نظر خود را برای اصلاح قوانین حوزه ایمنی ساختمان‌ها به کمیسیون اراده کنند تا پس از بررسی در قالب گزارشی به صحن مجلس ارائه شود. همچنین سید جلیل میر محمدی مامور شد تا با همکاری شهرداری، وزارت بهداشت و وزارت کار گزارشی را در خصوص موارد ضروری برای اصلاح قوانین آماده کند تا در اسرع وقت به صورت لایحه از طرف دولت و یا به صورت طرح به صحن مجلس ارائه کرده و برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه بررسی و تصویب شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 19 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن