اجتماعی

اطلاعات شهرسازی پایتخت در انحصار یک شرکت خاص

چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ – ۰۲:۵۴ اطلاعات شهرسازی پایتخت در انحصار یک شرکت خاص

سخنگوی شورای شهر تهران ضمن انتقاد از وجود اطلاعات شهرسازی در انحصار یک شرکت خاص گفت: باید هر چه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی شود.

اطلاعات شهرسازی پایتخت در انحصار یک شرکت خاص

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره وجود اطلاعات شهرسازی پایتخت در انحصار یک شرکت خاص گفت: شورای پنجم باید هر چه سریع‌تر به موضوع انحصار و امتیازها ورود کند و به جای شکستن انحصار پیشین، انحصار جدید شکل نگیرد.

وی گفت: شرایط به صورتی است که اگر اعضای شورا و مدیران شهری بخواهند در رابطه با برخی طرح‌های شهری اطلاعاتی دریافت کنند، این اطلاعات داده نمی‌شود یا جلسات مربوطه برگزار نخواهد شد.

اعطا بیان داشت: شرکت‌هایی به عنوان مشاور و طرف قرارداد شهرداری هستند اما شهرداری آنها را راهبردی و هدایت فنی نمی‌کند، لذا این شرکت‌ها تدریجا انحصار و امتیاز ویژه‌ای پیدا کرده‌اند.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: متاسفم که بگویم علیرغم حناچی در شورای عالی شهرسازی همیشه روی این نکات حساسیت ویژه‌ای داشتند، که چرا چنین انحصاری در شهرداری وجود دارد، اما نه در زمان معاونت شهرسازی و نه در زمان تصدی به عنوان شهردار تهران، این مسائل را در اولویت نگذاشتند و با این انحصار مبارزه نکردند.

وی خواستار ورود شورای شهر به این موضوعات شد و افزود: این ضعف عملکرد ما بوده و در جامعه تخصصی این حوزه، این ضعف را به عنوان اشکال مدیریت شهری می دانند و معتقدند شورای پنجم چگونه با ادعای فساد ستیزی و‌ مبارزه با رانت و مباحث شفافیت چرا به مباحثی از قبیل چنین انحصار ها و امتیازات ویژه ای ورد نکرده است.

به گفته وی، امروز استنباط من از رفتار مدیریتی برخی دوستان این است که به جای اینکه انحصارها و امتیازها شکسته شود، انحصارها و امتیازهای جدید در حال شکل گرفتن است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن