اقتصادی

اظهار نظر در مورد واکسن تولیدی روسیه برای کرونا زود است

سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۵:۳۲ اظهار نظر در مورد واکسن تولیدی روسیه برای کرونا زود است

نایب رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه هنوز اطلاعات شفافی از میزان ایمنی زایی واکسن کرونا تولید روسیه در دست نیست، گفت: تولید واکسن بر اساس ایمنی زایی فردی و طبیعی انجام می شود و بنابراین فعلا اظهار نظر در مورد واکسن تولیدی روسیه زود است.

اظهار نظر در مورد واکسن تولیدی روسیه برای کرونا زود است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس هاله حامدی فر امروز در پانزدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به آخرین وضعیت کشف واکسن کرونا در ایران و جهان گفت: تولید هر نوع واکسنی بر پایه ایمنی زایی رخ می دهد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه دنیا کمتر از یک سال است که با ویروس کرونا مواجه شده است، افزود: علیرغم اینکه برخی کشورها اقدام به تولید واکسن کرده اند اما هنوز تصویر روشنی از ایمنی زایی سیستم بدن انسان در صورت تزریق این واکسن ها مشخص نشده است و معلوم نیست که تا چه بازه زمانی این واکسن ها می توانند انسان را در مقابل ویروس کرونا محافظت کنند.

وی با بیان اینکه در ایران نیز چند گروه در زمینه تولید واکسن کرونا فعالیت می کنند بیان داشت: البته هیچ جزئیاتی از اقدامات آنها هنوز اعلام نشده و مشخص نیست.

حامدی فرد با بیان اینکه اگرچه بحث هایی در رابطه با خرید واکسن توسط شرکت ها مطرح شده، بیان داشت: هنوز کارکرد هیچ واکسنی برای کرونا در جهان تایید نشده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به ادعای روسیه در خصوص تولید واکسن کرونا بیان داشت: این کشور نیز هنوز اطلاعات دقیقی در ارتباط با ایمنی زایی واکسن تولیدی ارائه نکرده است؛ بنابراین به نظر می رسد فعلا در مورد این واکسن نمی توان اظهار نظر کرد.

وی بیان داشت: لذا هنوز واکسنی که بتوان به عنوان واکسیناسیون عمومی از آن استفاده کرد در دسترس نیست و بنابراین فعلا باید منتظر ماند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن