سیاسی

اعتراض بسیج اساتید دانشگاه مازندران به تغییر حکم یک استاد متخلف

يکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۵:۵۴ اعتراض بسیج اساتید دانشگاه مازندران به تغییر حکم یک استاد متخلف

بسیج اساتید دانشگاه مازندران طی بیانیه‌ای به تغییر حکم اخراج عضو هیأت علمی دانشکده حقوق این دانشگاه اعتراض و تاکید کرد: آیا فردی که با سوءاستفاده از شأن استادی به فریب، اغواء و روابط با دختران دانشجو می پردازد، می تواند بازهم به کسوت استادی در دانشگاه بازگردد؟

اعتراض بسیج اساتید دانشگاه مازندران به تغییر حکم یک استاد متخلف

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، شورای کانون استادی بسیج دانشگاه مازندران طی بیانیه‌ای درباره تغییر حکم انتظامی عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه اعلام کرد: آیا فردی که با سوءاستفاده از شأن استادی به فریب، اغواء و روابط با دختران دانشجو می پردازد، می تواند بازهم به کسوت استادی در دانشگاه بازگردد؟ عدم برخورد مناسب و بازدارنده با اینگونه از استادان هتاک باعث تسری فساد اخلاقی و ناهنجاری ها به محیط دانشگاه می شود.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

امام خمینی(ره):

بر اساتید و معلمان متعهد است که با تمام توان و قدرت در شناسایی عوامل فساد کوشش کنند و محیط های آموزش و پرورش را از لوث وجود آنان پاک نمایند.

مقام معظم رهبری:

" مدیریت فرهنگی در مقابل هرج و مرج فرهنگی است، به معنای استبداد و به معنی تحمیل نیست" .

براساس گزارشات موجود، هیئت بدوی بررسی تخلفات استادان دانشگاه مازندران حکم اخراج برای عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی صادر نمود که موجبات امید را در اساتید متعهد و خانواده ها ایجاد کرده بود، اما در یک اقدام غیر منتظره، هیئت تجدید نظر تخلفات اساتید دانشگاه که مسوولیت آن را، رئیس همان دانشکده حقوق و علوم سیاسی بر عهده دارد، حکم مذکور صرفاً به یک سال انفصال از خدمت تقلیل داد.

این حکمِ غیربازدارنده و نامتناسب با جرم ضد اخلاقی این شخص، باعث اعتراض شدید نیروهای ارزش مدار و دغدغه مند فرهنگی و انقلابی، اساتید و جامعه دانشگاهی شده است.

آیا فردی که با سوءاستفاده از شأن استادی به فریب، اغواء و روابط با دختران دانشجو می پردازد، می تواند بازهم به کسوت استادی در دانشگاه بازگردد؟ شخصی که خود آلوده به فساد اخلاقی باشد، چگونه می تواند نقش الگویی و رسالت انسان سازی، آموزش و راهبری را به دوش بکشد؟ در حالی که محیط آموزشی باید مصون از هرگونه فساد و آلودگی باشد، تا درختان برآمده از نهال های تربیت شده در آن، جامعه را در مسیر رشد و بالندگی قرار دهند. چراکه به مصداق «اِذا فَسَدَ العالِمُ فَسَدَ العالَم» عالِم فاسد، عالَم را فاسد می کند.

بنابراین عدم برخورد مناسب و بازدارنده با اینگونه از استادان هتاک باعث تسری فساد اخلاقی و ناهنجاری ها به محیط دانشگاه می شود. ما معتقدیم رفتارهای اساتید باید از طریق نهادهای نظارتی دانشگاه رصد شود و اگر چنانچه استادی از رسالت علمی خود فاصله گرفته است با او برخورد متناسب با شأن او شود تا از سرایت آن به دیگران کاملاً جلوگیری گردد، نه اینکه با روش تسامح و تساهل بسترهای تسری آن همچنان پابرجا باشد.

شورای کانون استادی بسیج دانشگاه مازندران ضمن اعتراض شدید به تقلیل حکم: اولاً خواستار صدور حکم اخراجی و قطع کامل همکاری با شخص مورد نظر (عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی) می باشد، تا بدبینی ایجاد شده در ذهن دانشجویان، اساتید و خانواده ها نسبت به لباس مقدس استادی به طور کامل زدوده شود. ثانیاً با توجه به هنجار شکنی اخلاقی در صحن مقدس دانشگاه و جریحه دار شدن افکار عمومی و اذهان استادی، تغییر رییس و اعضاء هیئت تجدید نظر صدر الاشاره ضروریست، تا با حضور افراد آگاه به مسائل حقوقی و دغدغه مند فرهنگی و ارزشی در آن هیئت موجبات انتظام بخشی برای مدیریت علمی و فرهنگی دانشگاه فراهم گردد و نه اینکه با برداشت های محدود خود و صدور احکام غیر بازدارنده، زمینه های اعتراض بخش زیادی از دغدغه مندان مسائل فرهنگی را فراهم آورده و زمینه التهاب جامعه را بویژه در این زمان فراهم آورند.

جنبش استادی بسیج براساس جایگاه رفیع دانشگاه و فرمایشات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری با رصد دقیق مسائل دانشگاه، این تذکر و هشدار جدی را به مسوولان امر می دهد که در این گونه از مسائل جای هیچ گونه تساهل و تسامح نبوده، لذا در عین حفظ اصول، ارزشها و رأفت اسلامی، برخورد و تصمیم قاطع در این امور را خواهد گرفت.

انتهای پیام/

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن