اقتصادی

اعتراض کارگزاران گمرکی به سازمان مالیاتی درباره تشخیص مالیات نجومی+سند

سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ – ۱۳:۰۴ اعتراض کارگزاران گمرکی به سازمان مالیاتی درباره تشخیص مالیات نجومی+سند

انجمن کارگزاران گمرکی نسبت به به رفتار ادارات مالیاتی شهر و استان تهران اعتراض و اعلام کرد اداره مالیاتی به دلیل نداشتن وقت، اقدام به تشخیص مالیات نجومی بدون دلیل و مستندات کرده است.

اعتراض کارگزاران گمرکی به سازمان مالیاتی درباره تشخیص مالیات نجومی+سند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی میرعبداله رئیس هیات مدیره انجمن کارگزاران گمرکی در نامه ای به رفتار ادارات مالیاتی شهر و استان تهران اعتراض و اعلام کرد اداره مالیاتی به دلیل نداشتن وقت اقدام به تشخیص مالیات نجومی بدون دلیل و مستندات کرده است.

در این مرقومه که خطاب به رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران نوشته شده، آمده است: بدینوسیله در پی اعتراض تعداد کثیری از اعضا این انجمن به استحضار میرساند اخیرا و در پی بخشنامه های صادره سازمان امور مالیاتی در خصوص رسیدگی به تراکنش های بانکی و علی رغم تاکید فراوان در بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۹/۱۶ مورخ ۹۹/۱/۳۱ رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، کارگروه های تشکیل شده در ادارات کل امور مالیاتی شهر و استان تهران بدون در نظر گرفتن ماهیت شغل اعضای این انجمن که اساسا جهت امور کارگزاری گمرک، وجوهی بابت حقوق و عوارض گمرکی، هزینه های بندری، استاندارد و کشتیرانی و توسط صاحبان کالا به حساب آنان واریز و توسط ایشان به حسابهای مختلف در گمرکات و بنادر کشور واریز میگردد و همچنین بدون توجه به داشتن پرونده مالیاتی تمامی این افراد در حوزه های مالیاتی خود و فقط به دلیل ضیق وقت و بدون رعایت اصول رسیدگی منجمله ارسال برگ دعوت ارائه مدارک و مستندات به مودی و بدون ارائه دلایل و مستندات در گزارش رسیدگی نسبت به صدور برگهای تشخیص نجومی اقدام نموده اند.

لذا با عنایت به اینکه نداشتن وقت توسط آن سازمان دلیلی بر صدور برگ تشخیص غلط برای مودیان نمی باشد و اصولا صدور برگهای تشخیص نجومی ضمن اینکه تبعات مختلفی برای آن سازمان و مودیان مربوطه در قبال سازمانهای نظارتی ایجاد می نماید، همچنین باعث تشویش و نگرانی مودیان و جامعه و ایجاد نارضایتی عمومی را در پی خواهد داشت. خواهشمند است دستور فرمایید بدون رسیدگی و بخصوص توجه به ماهیت شغلی اعضا این انجمن و اثبات ادعا از صدور برگ تشخیص ها خودداری و در صورتیکه برگ تشخیص بدون رعایت دستورالعملها صادر شده باطل گردد.

به گزارش فارس چندی پیش نیز دادستان کل کشور در رابطه با برخورد نامناسب ماموران مالیاتی با فعالان اقتصادی به وزیر اقتصاد نامه نوشته بود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن