فرهنگ و هنر

اعلام برنامه‌های عزاداری در حرم سیدالکریم و شاه‌چراغ

اعلام برنامه‌های عزاداری ماه محرم در حرم سید‌الکریم و شاه چراغ

مراسم‌ سوگواری ایام محرم در آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السّلام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور زائرین در صحن باغ توتی این بارگاه ملکوتی برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، مراسم‌ سوگواری ایام محرم در آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السّلام و حضرت احمد بن موسی‌الکاظم (ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

این مراسم از روز پنجشنبه ۳۰ مردادماه مقارن با شب اول ماه محرم به مدت یازده شب در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار و از ساعت ۲۰:۳۰ در صحن باغ توتی پروتکل‌های بهداشتی و همچنین ضوابط اعلام شده از سوی ستاد مدیریت بحران آستان مقدس باحضور سخنرانان و ذاکرین آل الله علیهم‌السلام برپا خواهد شد.

این ویژه برنامه از ۳۰ مردادماه مصادف با شب اول ماه محرم به مدت یازده روز از ساعت ۱۶ با اجرای خادم‌القرآن عباس سلیمی و سخنرانان و ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود.

حضور حاج غلامرضا سازگار، نمایندگان هیئات مذهبی و پیرغلامان اهل بیت علیهم السلام و پخش کلیپ عزاداری هیئات در سنوات گذشته از دیگر برنامه‌های این مراسم خواهد بود.

حرم شاه چراغ (ع)

مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم در حرم حضرت احمد بن موسی‌الکاظم (ع) شاه چراغ با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و در فضای باز برگزار می‌شود.

در این مراسم آقایان کاظم محمدی، سیدعباس انجوی، خلیل نگهبان، نجف روستا، سعید خائف‌پناه، جعفر علیزاده، علی حسین‌زاده، هادی آسیابانی، محسن رسولی و عبدالرحیم زادگان برای علاقه‌مندان سیدالشهدا علیه‌السلام به مرثیه سرایی می‌پردازند. همچنین حجج اسلام رضوی اردکانی و ملک مکان در دهه اول محرم در حرم حضرت شاهچراغ برای حاضران سخنرانی می‌کنند.

مراسم عزاداری حرم حضرت احمدبن موسی الکاظم علیه السلام ۳۰ مرداد تا ۱۱ شهریور بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

  • شهر خبر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن